Iemand al eens de choke gemodificeerd van een concentric 900 serie.
Ik doel op dat mn A10 als het koud is niet stationair blijft lopen. Ik moet beetje gas geven .
De choke dan open dwz "aan" .
Hij komt dan veel te rijk waardoor hij afslaat.
Zonder choke ook als hij heel koud is.
Starten is geen enkel probleem.
Ik wil een goeie mix als het koud is en op de choke dus blijft lopen.
Dan kan hij rustig paar minuten opwarmen.
Mss kan ik hem hoger afstellen zodat mengsel iets armer komt maar minder dan geheel dicht ( omlaag dus)
Kan er onderin ook een gaatje boren.
Wie heeft ervaring ?
De coke.....heb ik sinds 22jr. nog nooit gebruikt,motor A65T (Carb.Amal 928/6 28mm) volgens de goden van SRM
coke alleen bij temp.onder het vriespunt gebruiken. Vlotteren tot de vlott.kamer overloopt paar keer trappen....
Als de motorloopt laat ik hem +/- max.60sec.lang bij 1200rpm.draaien,er zit een schroef onder aan de gashendel deze een beetje aandraaien dan terugdraaien zo dat de gashendel weer vrij loopt,stationeer toerental 900rpm.
Let wel bij elke BSA is de start procuduur anders.
Thunderstrunck,
klopt helemaal.
Maar ik kan ook makkelijk starten met beetje vlotteren, dat is het "probleem"niet .
Gaat erom dat ik koud wil starten en dan rustig alleen aantal minuten wil laten lopen op verhoogd stationair.
Ik had nog niet gedacht aan een stelschroef op de gashandle zelf.
Dat is een beetje mijn oplossing denk ik.
Ik dacht aan die chokeshuif van de 928 te modificeren zodat hij iets rijker staat en koud vanzelf blijft lopen.
Maar ik ga eens kijken of ik iets kan maken op het gashandle zelfs van een stelschroef op gas op wat hoger toerental vast te kunnen zetten.
Wim
Thunderstrunck
Opgelost !
Nooit op gelet dat er een gaatje onderin de gashandle zat met schoefdraad.
Stelschroef met veertje erin van oude carburateur en het werkt !
Wim,goed zo! Happy and Healthy 2021.
BSA-you,Jan.