Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Rien

#1
Te koop / Re: Windscherm
2 augustus 2024, 16:23:11
Hi Tinus, ik zoek wel zoiets maar ik weet niet of mijn TomTom in de weg zit. Wat is de lengte van de beugels vanaf hart stuurbuis?
#2
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
23 juni 2024, 13:01:00
Ad heb ik gezien Alex. Mijn 'brilletje' voldoet nog goed en iedere keer als ik de rocker box open heb zie ik altijd veel olie rondom de tuimelaars.
#3
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
23 juni 2024, 08:58:50
Interessant klusje. Sowieso wordt er geadviseerd om heel dikke sluitringen onder de kopbouten te leggen, iets van 2.5mm en kopervet ertussen.

Misschien als reserve:   

Bsa a65
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2128994120?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
#4
Evenementen / Re: Noordertreffen 2024
23 mei 2024, 11:04:11
Uiteraard zijn wij, ijs en weder dienende, er ook weer bij Hans. Goed idee om zelf je bestek e.d. mee te nemen. Nemen jullie de glazen koffiekannen mee?  De campingplekken zijn al besteld. Groet.
#5
A7/A10 / Re: Triumph 4-veers op A7 SA '54
10 mei 2024, 08:14:42
Beter: Met minder kracht ontkoppelen. Bij stilstaan in z'n vrij kunnen zetten, platen komen echt los. In de primaire zit SAE 50.
#6
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
9 mei 2024, 17:24:40
Update 9 mei 2024:
Sommige experts zeggen dat het geluid afkomstig is van de tandwielen in de timing side kast. Al een keer zonder 'ontluchtingsbus' geteden maar dat maakt geen verschil en is dus niet de oorzaak wat ik eerder wel dacht. Ik heb nu bij Draganfly UK een nieuw krukastandwiel besteld en de andere twee gebruikt besteld, is niet meer nieuw te koop lijkt het. We gaan zien wat dit oplevert...
#7
A7/A10 / Re: Triumph 4-veers op A7 SA '54
9 mei 2024, 17:18:00
4-veers zit er op. Werkt super, had ik veel eerder moeten doen!
#8
Citaat van: gup op  6 mei 2024, 17:44:11Hallo Rien, hier misschien wel interessante informatie voor je, vooral de laatste reactie.

https://www.bsaownersclub.co.uk/bsaoc_forum/index.php?topic=18889.0

Gr gup
Dank Alex. Heel toepasselijk. Ik merk dat het tikgeluid op de klepstelen verandert-vermindert bij minder speling. Dus ik denk niet dat het met de cam en de -volgers heeft te maken.
#9
Ik begin inmiddels een beetje aan het getik op de klepstelen te wennen. Koud hoor je ze heel goed, warm minder. Nu gesteld op in 0.23 en uit 0.28mm. Ook op kleine speling loopt hij goed. Met grotere speling loopt hij op lage toeren mooier lijkt het.
#10
Update 20 april 2024:
Alles draait weer. Maakt wel veel herrie bij de tuimelaars op de klepstelen bij klepspeling van in 0.25mm en uit 0.40mm. Zal wel met het andere 'karakter' van de nokkenas te maken hebben. Klepspeling staat nu op in 0.18mm en uit op 0.23mm. Is beter. Als ik het goed heb berekend zit ik nu op een compressieverhuoding van 1 : 7.2 tov standaard 1 : 6.7. Wordt vervolgd.
#11
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Zuigers Nokkenas
20 januari 2024, 15:57:36
Dank. Is interessant: hier staat dat de A7 en A10 vanaf 1952 dezelfde nokkenas hebben. In mijn A7 1954 zat een 67-0334, in de A10 zit standaard de 356. Vanwege niet te vinden 334 heb ik nu ook de 356 gemonteerd. Ook ga ik meten aan de hand van de oude nokkenas of de nokgeleiders wel helemaal op de nokkenas komen.
#12
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Zuigers Nokkenas
20 januari 2024, 13:03:57
De kop en rockerbox zitten er nog niet op. Draait nu zonder speling soepel rond. Zonder rockerbox wil ik met een gradenschijf eens kijken hoe de dynamiek van de nokkenas is eea aan de hand van wanneer de stoterstangen gaan bewegen. Wanneer gaat de kleppen open en dicht en zo.
#13
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Zuigers Nokkenas
20 januari 2024, 09:38:29
Update 20 januari 2024:
Zo, we kunnen weer gaan bouwen. Zie de foto's. De oude spie in de nokkenas zakte niet diep genoeg in de as. Voorzichtig afgevijld tot hij paste. Priegelwerk. In de nieuwe pakkingset bleek een A10 koppakking te zitten. Is veel te groot rondom de cilinder. Tegenwoordig bevelen ze aan dat dat gerust kan. A7 koper wordt niet meer gemaakt denk. Ik ga nog een pakking met asbest bestellen denk. Wordt vervolgd.
#14
Op het Summer Camp 2023 in Friesland een paar Engelsen gesproken met de nieuwe BSA's. (Ik noem het geen 'Gold Star' want dat is het duidelijk niet!) Ze waren tevreden vooral vanwege het electrisch starten, de souplesse en kracht van de motor, schijfrem en zo. Wel veel plastic wat er uitziet als staal...
In NL is nog geen dealer denk die het aandurft tegenover RE en Triumph...
#15
Evenementen / Re: BSA Sleuteldag 10 december 2023
16 januari 2024, 18:06:00
Ja, ik had een oude K2F magneet bij me. Ter plekke, onder het deskundig oog van omstanders, uit elkaar gehaald en wat gefilosofeerd over de overspanningsbeveiligingsschroefjes en waarom het lager aan de aandrijfkant geïsoleerd in het huis zit en zo.
Rick uit Gorssel had een installatie bij zich om ankers te wikkelen. Interessant om te horen hoe dat in z'n werk gaat.