Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Motolab

Pagina's: [1]
1
Te koop / "8 remnaven & ankerplaten sets BSA Pre Unit modellen
« Gepost op: 28 mei 2022, 17:11:32 »
2 x  8" single sided front hubs / Rem naven zoals op B33, A7 A10 & Gold star modellen compleet met alu plaat (zonder bevestiging)

past evt. met aanpassing (verwijdering nokje) rechter onderpoot voorvork ook in B31, geeft meer remvermogen, fijne upgrade in het moderne verkeer ;-)

keurige naaf/trommel, draad netjes

rem ankerplaat netjes qua passingen

Momenteeel slecht te vinden in Nederland | Vaste land door o.a. Covid en Brexit import issue's

De sportief geboorde is € 125 als set

de ongeboorde € 139 als set

info@motolab.nl



2
Te koop / A10 blok te koop
« Gepost op: 28 mei 2022, 16:28:55 »
BSA A10  Golden Flash motorblok  (verder op te bouwen)

Merk: BSA

Type: A10

nokkenas: 67-0334 std Golden Flash

Bouwjaar: midden tot eind jaren 50 model

Motor inhoud: 650CC

 

    "compleet"  gedemonteerd blok,  deels gereviseerd  (cilinder geboord gehoned met overmaats zuigers)
    zuigers zijn hoge kwaliteit Mondial slipper pistons tbv sport/tour gebruik tot race geschikt
    gietijzeren kop is gereviseerd, nieuwe geleiders, kleppen geslepen etc. etc. conform fabrieks specs
    krukas lijkt goed en netjes is in de jaren '90 gereviseerd onduidelijk is of deze daarna nog (veel) gelopen heeft of niet.. vermoedelijk niet. we hebben de drijfstangen niet gedemonteerd (en gaan we ook niet doen)
    tandwielen primaire zijde, oliepomp, stoterstangen etc. er bij..
    Dit blok is door ons zelf 20 jaar geleden uit de UK meegenomen (en in het schap gezet)
    omdat onze vaste motoblok reviseur Thijs Weelink met definiteif pensioen ging eind vorig jaar hebben we hem nog even de cilinders,zuigers en kop laten reviseren voor de boor & hohn machines verkocht werden.
    perfect voor vervanging A10 of upgrade als je nu een A7 hebt
    geen idee wat de blok nummering inhoud, ik heb het vaker gezien zo, maar geen idee wat het betekend/inhoud mogelijk een fabrieks vervangings carter welke blanco kwamenennaar eigen inzicht ingeslagen konden worden

Hebben we voor € 1150 in de webshop staan, mag weg voor € 1070  (afgehaald)
https://www.motolab.nl/a-64456979/gebruikte-motorfietsen/bsa-a10-golden-flash-motorblok-op-te-bouwen/#description
enkele foto's:

   

3
Gold Star / Soms kom je wat leuks tegen
« Gepost op: 7 mei 2022, 12:42:18 »
Ik zie dat het GoldStar topic nog leeg is, dus een leuke reden bedacht daar wat aan te gaan doen ;-)

Heel soms kom je onverwacht en op een heel bekende plek wat leuks tegen wat ook nog eens op het ons welbekende (BSA/Motorfiets) Vink lijstje staat en wat dan ook nog eens gekocht kan worden door jou, voor een ander er met de "buit" van door gaat..

Oudjaars dag... beetje browsen op "Cars & Classics".... verhip een GoldStar... DBD34... ("zal wel een "nepper" zijn..." zoals zo vaak, dacht ik)    toch maar eens de verkoper benaderd via zijn directe emailadres welke ik toevallig vond...  volgende dag 30 detail foto's rijker....  direct JA! gezegd... en de "helft" overgemaakt als zekerheidstelling... hoe langer ik naar de hoeveelheid foto's keek, hoe origineler hij werd/bleek... wel met het nodige boor en zaag en ander modificatie werk wat in de tussen liggende 60 jaar zoals zo vaak had plaatsgevonden, maar een mooie basis vond ik.. de "echte authentieke" zaken zijn er..:  CB32 frame, GS blok, RR2T bak, Dunlops, GP3 carb, GS rearsets, GS rempedaal, GS yoke's, 190mm remnaaf het is er allemaal.. en   owja originele Lyta 5 gallon tank zit ook onder de rode lak verborgen (dus deukjes, maar dat is op te lossen) en de rest heb ik wel liggen grotendeels

een vorige eigenaar heeft er op diverse plekken VIDEO ingeslagen, teneinde het voor hem/haar te markeren oid..  hoort nu bij de historie vd fiets...

Ian Jackson , de archivaris vd GS club in de Uk ff een email gestuurd, en ja hoor, matching numbers conform de dispatch records.., zelfs nog een vermogensbank rapport er van beschikbaar.  Hoe mooi wil je het hebben ;-)
eind '60 in clubman uitvoering geleverd / verscheept naar de Indonesische importeur in jakarta (sta je ook niet zomaar bij stil dat dat gebeurde toen maar ook, waarom niet?) en in de jaren tachtig op een of andere wijze naar zweden verscheept..

Nu druk bezig met de heropbouw nadat hij geheel gedemonteerd is, teneinde er een rijdbaar en betrouwbaar geheel van te maken...  Bak is goed, blok doen we geheel fris opbouwen, tank is inmiddels uitgedeukt.. maar weet nog niet of ik de hele fiets wel bling wil maken, liever niet... dus ga proberen een combi te maken met diverse delen "as is" en dat houdt ook in met deels roest (omdat dat gewoon zo is) kijken wat er uit komt... ik houd van sleetse autentieke look t/o over gerestaureerd, maar soms heb je helaas geen keuze als het geheel "te erg" is , we gaan het zien..

NEB krukas ligt al klaar  (top product, sterk en betrouwbaar en gezien de prijs van een nieuw GS big-end + uitrichten een simpele keuze voor mij) de originele gaat in het authentiek kistje
een kleine hoop dat hij voor de IR 22 in Belgie gereed is, maar zo niet pakken we een andere BSA ;-)

zie foto's in bijlage voor de "as found" staat

keep you posted!
Harold

Pagina's: [1]