Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Rien

#1
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
11 oktober 2024, 20:46:09
Mooi plaatje. Zie ik voor het eerst. Ik weet niet of er bij de A65 naven aan een kant linkse draad voor de 'lagerblokkeerringmoeren' zit maar meestal betekent 'LH' linkse draad.
Ook de dikke rubberring is heel belangrijk. Deze houdt druk op de remtrommel daar die maar op één lager draait wat nogal een wankelijke constructie is.
#2
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
11 oktober 2024, 19:52:39
Idd, de lagers zitten in de binnenbus die door de twee helften gaat. Als je eventueel alles loshaalt: let op de maatvoering van de binnenbus L R ten opzichte van de twee helften.
De klinknagels gaan een keer los. Ook zijn van de fabriek uit de linker-en rechterhelft niet met elkaar verbonden, alleen via de bus en de klinknagels. Geadviseerd wordt de twee helften op de middennaad aan elkaar te lassen en de binnenbus links en rechts aan de buitenschalen te lassen. Zo sla je twee vliegen in één klap...
Trouwens goed opletten dat de twee helften in de goede stand ten opzichte van elkaar blijven anders passen de spaken niet meer.
#3
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
11 oktober 2024, 10:32:19
Alex, ik zie dat de klinknagels nog in de naaf zitten. Was bij mij ook zo, waren zelfs nog een beetje gelast. Toch losgekomen. Daarna de binnenbus aan de buitenschaal laten lassen. Zie bijgaande foto's.
#4
A7/A10 / Re: Triumph 4-veers op A7 SA '54
6 oktober 2024, 18:51:48
Alles werkt prima maar alleen de standaard adapter op de versnellingsbakas (oude nummer 42-3170) heeft een vrij kleine/smalle flens om het huis te ondersteunen. Inmiddels is er een betere uitvoering waarvan de flens breder is. Zie plaatje. Ik heb deze nu besteld. Tekst van De Groot:
koppelings naaf BSA 4 veers koppeling.

made by SRM, UK

Requires thrust washer 57.3931  adaptor to fit 4 spring clutch to A7 A10 B33 Etc swingarm ,mainshaft.
Felt sealing washer included which is an upgrade on the BSA oil scroll that did not work !�
#5
Links / Boutjes en moertjes en zo...
6 oktober 2024, 18:35:58
Bijgaand een lijst als je wat meer details zoekt.
#6
B25/B40/B44/B50 / Re: B40WD trillen
6 oktober 2024, 12:25:07
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 17 september 2024, 19:50:41De trillingen hebben weer toegeslagen.De bevestiging van de claxon is afgebroken.Weer wat te knutselen.
Is bij mij ook gebeurd. Beugel opnieuw laten lassen, daarna weer gebroken. Beugel is wel verchroomd, kan dat ermee te maken hebben? Ik laat nu de claxon eraf. Ga hem verkopen. 6 Volt origineel Lucas Altette. 15 jaar geleden opnieuw laten verchromen. Als iemand interesse heeft, laat het weten. Groet Rien
#7
Te koop / Re: Windscherm
2 augustus 2024, 16:23:11
Hi Tinus, ik zoek wel zoiets maar ik weet niet of mijn TomTom in de weg zit. Wat is de lengte van de beugels vanaf hart stuurbuis?
#8
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
23 juni 2024, 13:01:00
Ad heb ik gezien Alex. Mijn 'brilletje' voldoet nog goed en iedere keer als ik de rocker box open heb zie ik altijd veel olie rondom de tuimelaars.
#9
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
23 juni 2024, 08:58:50
Interessant klusje. Sowieso wordt er geadviseerd om heel dikke sluitringen onder de kopbouten te leggen, iets van 2.5mm en kopervet ertussen.

Misschien als reserve:   

Bsa a65
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2128994120?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
#10
Evenementen / Re: Noordertreffen 2024
23 mei 2024, 11:04:11
Uiteraard zijn wij, ijs en weder dienende, er ook weer bij Hans. Goed idee om zelf je bestek e.d. mee te nemen. Nemen jullie de glazen koffiekannen mee?  De campingplekken zijn al besteld. Groet.
#11
A7/A10 / Re: Triumph 4-veers op A7 SA '54
10 mei 2024, 08:14:42
Beter: Met minder kracht ontkoppelen. Bij stilstaan in z'n vrij kunnen zetten, platen komen echt los. In de primaire zit SAE 50.
#12
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
9 mei 2024, 17:24:40
Update 9 mei 2024:
Sommige experts zeggen dat het geluid afkomstig is van de tandwielen in de timing side kast. Al een keer zonder 'ontluchtingsbus' geteden maar dat maakt geen verschil en is dus niet de oorzaak wat ik eerder wel dacht. Ik heb nu bij Draganfly UK een nieuw krukastandwiel besteld en de andere twee gebruikt besteld, is niet meer nieuw te koop lijkt het. We gaan zien wat dit oplevert...
#13
A7/A10 / Re: Triumph 4-veers op A7 SA '54
9 mei 2024, 17:18:00
4-veers zit er op. Werkt super, had ik veel eerder moeten doen!
#14
Citaat van: gup op  6 mei 2024, 17:44:11Hallo Rien, hier misschien wel interessante informatie voor je, vooral de laatste reactie.

https://www.bsaownersclub.co.uk/bsaoc_forum/index.php?topic=18889.0

Gr gup
Dank Alex. Heel toepasselijk. Ik merk dat het tikgeluid op de klepstelen verandert-vermindert bij minder speling. Dus ik denk niet dat het met de cam en de -volgers heeft te maken.
#15
Ik begin inmiddels een beetje aan het getik op de klepstelen te wennen. Koud hoor je ze heel goed, warm minder. Nu gesteld op in 0.23 en uit 0.28mm. Ook op kleine speling loopt hij goed. Met grotere speling loopt hij op lage toeren mooier lijkt het.