Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Topics - Motolab

#1
Te koop / Nieuw! Lucas LED verlichting
21 april 2023, 11:24:29
GEEN chinese rommel meer op je engelse fiets!

Maar nu Origineel Lucas LED lampen beschikbaar voor degene welke dat belangrijk/prettig vind..
klik op de linkjes voor de details (maar passen op + & - aan massa!)

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

BV:
LED BPF 6V / 12 V | Headlight Bulp  € 17,98

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

LED BAY15D 6V | Stop/Tail € 17,95

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

LED BA9S 6V | Pilot bulp | € 4,98 p.st.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Het huidige Lucas maakt kwalitatief technisch erg goede producten momenteel..
Origineel Lucas is een aanrader als je oude onderdelen moet vervangen om welke reden dan ook..


Motolab heeft ze in het assortiment, JVMotors ook..
#2
Te koop / BSA B24 350cc Empire Star 1938 (bj 1937)
26 februari 2023, 23:50:17
Zojuist gearriveerd uit een schuuropruiming
(Redelijk compleet maar met (blok) werk/revisie) e.e.a is grotendeels compleet maar niet geheel)

Betreft een VOOR OORLOGSE B24 Empire Star 350 cc uit 1937 (op 25 september 1937 verzonden naar dealer Rex Judd in Edgware, London UK) betreft dus modeljaar 1938 (hoewel september "37 uitloop modellen KAN inhouden) Frame nummer JB24.189  houdt  '38 in en 189 is ook vroeg in de range

Expliciet deze fiets is uitgeleverd met de optionele HOGE uitlaat, dus speciale (sport) olietank ed..


Leuk voor als je een webb vork fiets wilt EN wat kleiner van stuk bent/een fysiek lichtere en handzamer fiets wilt..
Met werk dus, maar heel leuk project
#3
Evenementen / Summercamp 2023
11 januari 2023, 00:02:13
De inschrijving is geopend zag ik...

Ook voor nieuwe en of (nog niet) leden, goede reden om lid te worden en je te wentelen in de gezellige, relaxete, veel te zien op BSA vlak, BSA wereld.

Info en inschrijf pagina

Ps. BSA Summercamps worden georganiseerd op het moment dat de officiele internationale BSA rally, aan de andere kant vd wereld wordt georganiseerd ( dit jaar Australie) en derhalve voor slecht enkele europeanen is weggelegd..   om elkaar toch te zien in internationale setting, Summercamp!
#4
Te koop / Smiths chronometric teller onderdelen
20 december 2022, 23:57:08
Wij hebben sinds 2 weken enkele veel voorkomende maar lastig verkrijgbare Smiths chronometric onderdelen als service artikel in onze webwinkel opgenomen.

Wijzers, glazen, ringen (alle type's in chroom & WD ook in brons) o-ringen, huizen, papieren pakkingen, wijzerplaat schroefjes, schroeven huis/mechaniek, etc. etc.

Hierbij een rechtstreeks linkje
Link naar Smiths onderdelen

Ook hebben we gedoomde glaasjes voor de vroege WD-M20 Lucas ampere meters, de platte glaasjes in 39,4 en 2" , de contact schroeven. Chroom randen voor de kleine EN grote voor oorlogse ampere meters, chroomrand Eureka oliedrukmeter, brons/koper contactschroefjes voor amperemeter en lucas contact/licht schakelaar, etc.

Lucas amperemeter delen


onderdelen voor de latere magnetische tellers de zgn SSM/RSM modellen zeg maar,
zoals glazen, chroomringen, rubbers, bouten, etc. Zijn er nu ook maar die heeft Joost van jvmotors in de winkel liggen..
(Dd 20 dec: nog niet op zijn website maar komend weekende wel in zijn winkel, ik stuur ze morgen naar hem toe, ik zal hier de link neerzettten als hij ze in de shop heeft gezet)

Groet
Harold
#5
Evenementen / Onderdelenbeurs Wormer 2022
2 oktober 2022, 23:12:30
Ruilbeurs Wormer onderdelenbeurs Eenhoorn Federatie
Zondag november 20 @ 09:30 - 16:00
EURO5,00
                             
#6
Jaren 30/40 / “Nieuwe” jaren 30 aanwinst
30 september 2022, 21:01:59
Geen heel technisch topic, maar het is hier nog leeg dus dacht : "maak ff een 1e start hier "

Ik zocht al een paar jaar een autentiek en ongerestaureerde jaren 30 BSA..
Omdat ik al een 1940 WM20,  dus zijklepper heb, zocht ik een kopklepper... en bvk een "sloper"

Ongerestaureerd in mooie staat is lastig te vinden, dus als je wat vind, is het snel toeslaan geblazen..

In Kopenhagen, Denemarken vond ik een ideaal exemplaar onlangs...   Een M35-11 voor de niet ingewijden dat is een 1935 600cc kopklepper sloper

Volgens Leon Hoppenbrouwers aan de hand van de corresponderende frame en bloknummers in April 1935 aan de Deense importeur in Kopenhagen geleverd.. en conform het originele kenteken  in augustus 1935 op kenteken gezet voor de 1e eigenaar.... Een wasserette eigenaar. Die heeft hem een paar jaar bereden en ook af en toe geschorst, oa tijdens WO II , hij is een keer overgeschreven in de jaren '40 naar een schilder (weetje: in denemarken stond vroeger je beroep op je kenteken) de namen weet ik ook (alles is nog steeds traceerbaar in de openbare deense belasting publicaties van dec jaren 30,40 en 50 heb ik gezien dus die namen houd ik ff voor mezelf)
welke hem voor het laatst in 1964 geschorst heeft... en "opgeborgen". 
Die man is nu bijna 90...  en heeft hem pas geleden aan een kennis van mij verkocht, waar ik hem weer van gekocht heb...

Hij is in erg originele staat... originele eerste lak, chroom, emblemen, bijna alles op het (te) nieuw zadeldekje, een 2 jr te oude altette ('33.'34)  en een "add on" accu bak deel na... (de uitlaten weten we niet zeker... volgens Leon, kan het Denemarken specifiek zijn geweest, Frankrijk kreeg nl ook deegrollers ipv fish tails geleverd blijkt) dat wat niet 100% klop is snel te "herstellen" gelukkig..  correcte Altette uit '35 heb ik wel liggen..

Olie afgetapt, ontsteking gesteld...verse olie er op, carb schoongemaakt en starten lopen...
Voor de RDW nog ff accu er op gezet (overbodig maar vond ik wel zo netjes, is altijd minste gezeur) en alle verlichting doet het gewoon!  Perfect!

Maandag 08.00u naar de RDW geweest, om 17.00u dezelfde dag was hij al ingeschreven! Nummer bekend dus, plaat besteld, klaar, rijden..

Hier bij de catalogus pagina (11) en enkele foto's (ongepoetst nog) van de daadwerkelijke fiets...


#7
Tip: Voor wie er nog nooit geweest is...

9, 10 en 11 sept zijn 2 vd
Grootste engelse motormarkten ter wereld weer..

Netley March Eurojumble

https://www.netleymarsheurojumble.com/

&

beaulieu int. Autojumble

https://www.beaulieu.co.uk/events/international-autojumble/

#8
2 x  8" single sided front hubs / Rem naven zoals op B33, A7 A10 & Gold star modellen compleet met alu plaat (zonder bevestiging)

past evt. met aanpassing (verwijdering nokje) rechter onderpoot voorvork ook in B31, geeft meer remvermogen, fijne upgrade in het moderne verkeer ;-)

keurige naaf/trommel, draad netjes

rem ankerplaat netjes qua passingen

Momenteeel slecht te vinden in Nederland | Vaste land door o.a. Covid en Brexit import issue's

De sportief geboorde is € 125 als set

de ongeboorde € 139 als set

info@motolab.nl


#9
Te koop / A10 blok te koop
28 mei 2022, 16:28:55
BSA A10  Golden Flash motorblok  (verder op te bouwen)

Merk: BSA

Type: A10

nokkenas: 67-0334 std Golden Flash

Bouwjaar: midden tot eind jaren 50 model

Motor inhoud: 650CC



    "compleet"  gedemonteerd blok,  deels gereviseerd  (cilinder geboord gehoned met overmaats zuigers)
    zuigers zijn hoge kwaliteit Mondial slipper pistons tbv sport/tour gebruik tot race geschikt
    gietijzeren kop is gereviseerd, nieuwe geleiders, kleppen geslepen etc. etc. conform fabrieks specs
    krukas lijkt goed en netjes is in de jaren '90 gereviseerd onduidelijk is of deze daarna nog (veel) gelopen heeft of niet.. vermoedelijk niet. we hebben de drijfstangen niet gedemonteerd (en gaan we ook niet doen)
    tandwielen primaire zijde, oliepomp, stoterstangen etc. er bij..
    Dit blok is door ons zelf 20 jaar geleden uit de UK meegenomen (en in het schap gezet)
    omdat onze vaste motoblok reviseur Thijs Weelink met definiteif pensioen ging eind vorig jaar hebben we hem nog even de cilinders,zuigers en kop laten reviseren voor de boor & hohn machines verkocht werden.
    perfect voor vervanging A10 of upgrade als je nu een A7 hebt
    geen idee wat de blok nummering inhoud, ik heb het vaker gezien zo, maar geen idee wat het betekend/inhoud mogelijk een fabrieks vervangings carter welke blanco kwamenennaar eigen inzicht ingeslagen konden worden

Hebben we voor € 1150 in de webshop staan, mag weg voor € 1070  (afgehaald)
https://www.motolab.nl/a-64456979/gebruikte-motorfietsen/bsa-a10-golden-flash-motorblok-op-te-bouwen/#description
enkele foto's:

   
#10
Gold Star / Soms kom je wat leuks tegen
7 mei 2022, 12:42:18
Ik zie dat het GoldStar topic nog leeg is, dus een leuke reden bedacht daar wat aan te gaan doen ;-)

Heel soms kom je onverwacht en op een heel bekende plek wat leuks tegen wat ook nog eens op het ons welbekende (BSA/Motorfiets) Vink lijstje staat en wat dan ook nog eens gekocht kan worden door jou, voor een ander er met de "buit" van door gaat..

Oudjaars dag... beetje browsen op "Cars & Classics".... verhip een GoldStar... DBD34... ("zal wel een "nepper" zijn..." zoals zo vaak, dacht ik)    toch maar eens de verkoper benaderd via zijn directe emailadres welke ik toevallig vond...  volgende dag 30 detail foto's rijker....  direct JA! gezegd... en de "helft" overgemaakt als zekerheidstelling... hoe langer ik naar de hoeveelheid foto's keek, hoe origineler hij werd/bleek... wel met het nodige boor en zaag en ander modificatie werk wat in de tussen liggende 60 jaar zoals zo vaak had plaatsgevonden, maar een mooie basis vond ik.. de "echte authentieke" zaken zijn er..:  CB32 frame, GS blok, RR2T bak, Dunlops, GP3 carb, GS rearsets, GS rempedaal, GS yoke's, 190mm remnaaf het is er allemaal.. en   owja originele Lyta 5 gallon tank zit ook onder de rode lak verborgen (dus deukjes, maar dat is op te lossen) en de rest heb ik wel liggen grotendeels

een vorige eigenaar heeft er op diverse plekken VIDEO ingeslagen, teneinde het voor hem/haar te markeren oid..  hoort nu bij de historie vd fiets...

Ian Jackson , de archivaris vd GS club in de Uk ff een email gestuurd, en ja hoor, matching numbers conform de dispatch records.., zelfs nog een vermogensbank rapport er van beschikbaar.  Hoe mooi wil je het hebben ;-)
eind '60 in clubman uitvoering geleverd / verscheept naar de Indonesische importeur in jakarta (sta je ook niet zomaar bij stil dat dat gebeurde toen maar ook, waarom niet?) en in de jaren tachtig op een of andere wijze naar zweden verscheept..

Nu druk bezig met de heropbouw nadat hij geheel gedemonteerd is, teneinde er een rijdbaar en betrouwbaar geheel van te maken...  Bak is goed, blok doen we geheel fris opbouwen, tank is inmiddels uitgedeukt.. maar weet nog niet of ik de hele fiets wel bling wil maken, liever niet... dus ga proberen een combi te maken met diverse delen "as is" en dat houdt ook in met deels roest (omdat dat gewoon zo is) kijken wat er uit komt... ik houd van sleetse autentieke look t/o over gerestaureerd, maar soms heb je helaas geen keuze als het geheel "te erg" is , we gaan het zien..

NEB krukas ligt al klaar  (top product, sterk en betrouwbaar en gezien de prijs van een nieuw GS big-end + uitrichten een simpele keuze voor mij) de originele gaat in het authentiek kistje
een kleine hoop dat hij voor de IR 22 in Belgie gereed is, maar zo niet pakken we een andere BSA ;-)

zie foto's in bijlage voor de "as found" staat

keep you posted!
Harold