Open schroeven...
Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menuCitaat van: gup op 16 april 2025, 21:39:18Het revisiebedrijf heeft zijn best gedaan en het Carter is weer thuis, gereed om in elkaar te zetten. De krukas heeft zijn behandeling ondergaan en er is zelf een vol bronzen lager gemaakt. Het blok is van 63 en bij deze blokken waren de timingside bussen van staal met een bronzen insert. Daar zijn toentertijd aardig wat blokken op kapot gedraaid doordat de bronzen insert door oorzaken wilde verdraaien en sloot zo de toevoer van olie naar de krukas af, zodat t boeltje aan bonken sloeg. De jaren daarna besloten ze zogenaamde dowels (pinnen) te plaatsen door de stalen bus en de insert om verdraaien te voorkomen. Deze dowels zijn niet meer te krijgen of je moet geluk hebben maar had sowieso weinig vertrouwen hier meer in.Mijn A7 heeft ook een keer een lagerbus staal-brons gehad. Nu vol brons. Ik heb weleens gehoord dat dat vanwege de mindere uitzetting van staal was tov brons.
Ik had het liefst een vol bronzen timing side bus, die is nu gemaakt, deze zijn bij mijn zoek tocht nooit gevonden. In de latere bouwjaren 66 geloof ik zijn ze wel vol brons, maar daar zijn de krukassen ook anders van. Deze zijn langer. Heb nu een korte krukas zoals t hoort bij dit bouwjaar 63.
Dwz dat de flens van de timingside bus dikker is als het latere type. (Deze krukas is immers korter) Bij de latere types is de flens dunner en heb je ook een thrustwasher. Maar is ook het Carter anders (afmetingen) inwendig.
Heb aardig wat onderdeel boeken en het internet af moeten struinen om aan de goede info te komen en waarbij het BSA UK-forum veel wijsheid heeft gebracht.
Dus kan zijn dat ik in de voorgaande pagina's verkeerde conclusies had getrokken met betrekking tussen krukas en timingside bus. Ik wist nog niet dat er 2 verschillende krukassen waren voor de A65. Mijn vorige eigenaren hadden dit aardig bekokstoofd want heb er toch zo'n 35 jaar mee gereden, ik had er ook mee door kunnen gaan maar dan had er ook een lager zelf gemaakt moeten worden waarbij de oliegaatje in de bus meer naar buiten geplaatst moeten worden om goed in de oliegroef uit te komen. Deze krukas stak ook verder uit de bus , dit kun je terug zien op de eerdere geplaatste foto's, nu is het big end gelijk met de buitenkant van de bus. De oude krukas (lange) vertoonde meerdere problemen zoals dat de timingside geslepen moest worden maar ook de kant van het rollager was versleten, daar was geen sprake meer van een perspassing. Hij gaat wel in de doos : bewaar want weggooien doen we niks, affijn jullie zullen dit wel kennen..............
Citaat van: gup op 12 februari 2025, 16:39:03Is er iemand hier op t forum die op zijn A65 een belt drive heeft zitten?Denk dat Peter Derks daar wel.meer over kan vertellen...
Wat is de ervaring hiermee?
En nu niet allemaal tegelijk hè.
Zie de webshop van Britishbikebits.com
Citaat van: Rien op 5 februari 2025, 15:43:44Citaat van: tomvanmeurs op 5 februari 2025, 15:37:13Bedankt allen voor interesse in dit,ik had gezien dat er verschil zit in links en rechts,maar dragonfly's kan alleen 2 dezelfde maten leveren. Weet iemand nog een adres om zwarte velgen en spaken te leveren? ,ik ben ook in contact met Haan wheels, maar iets in de buurt van noord Holland zou wat handiger zijn.
Welke velgmaat zoek je?
Citaat van: tomvanmeurs op 5 februari 2025, 15:37:13Bedankt allen voor interesse in dit,ik had gezien dat er verschil zit in links en rechts,maar dragonfly's kan alleen 2 dezelfde maten leveren. Weet iemand nog een adres om zwarte velgen en spaken te leveren? ,ik ben ook in contact met Haan wheels, maar iets in de buurt van noord Holland zou wat handiger zijn.
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 17 september 2024, 19:50:41De trillingen hebben weer toegeslagen.De bevestiging van de claxon is afgebroken.Weer wat te knutselen.Is bij mij ook gebeurd. Beugel opnieuw laten lassen, daarna weer gebroken. Beugel is wel verchroomd, kan dat ermee te maken hebben? Ik laat nu de claxon eraf. Ga hem verkopen. 6 Volt origineel Lucas Altette. 15 jaar geleden opnieuw laten verchromen. Als iemand interesse heeft, laat het weten. Groet Rien