Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Rien

#31
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
27 september 2023, 18:05:46
Citaat van: jan peeters op 27 september 2023, 17:28:07Hoi Rien  Daar heb ik nog niet op gelet  Had geen idee waar die twee schroefjes voor waren..  Heb van t weekend alles weer uit elkaar gegooid  opnieuw afgesteld  nu op 8mm  bdp  carburateur nagezien  niks gevonden     alles terug gemonteerd   Resultaat  ?? hetzelfde euvel    Ik dacht er al over het ding te verkopen   Misschien  is  de schroefjes  verhogen naar 11 mm een optie  M vr gr   Jan
Niet wanhopen Jan! Er komt een oplossing. Ik heb pas een gebruikte K2F gekocht. Moet hem nog reviseren. Dat duurt nog wel even denk. 
We kunnen daarna kijken wat er gebeurt met een andere magneet op jouw mooie A7... Voordat je hem weer loshaalt Jan kan je bij Arris Kramer vragen of hij mss wat met de overspanningsbeveiliging heeft gedaan. Of heeft hij hem niet open gehad?  Laatste keer heb ik mijn magneet K2F bij Jan de Laat in Boxtel laten controleren en hij heeft een beveiliging in het anker gemaakt. Daarna ging hij ook 'bokken.'  Bougies op 0.4 en puntjes op 0.35mm en het was over.
Ook de Bright Spark condensator wil nog weleens problemen geven.
Vandaar mijn vraag: zit die erop?
#32
Te koop / Re: Uitlaat deegrollers
25 september 2023, 19:51:23
Citaat van: Thunderbolt op 25 september 2023, 19:28:02Ja klopt geen demping. Deze zaten op mijn A65 toen ik die kocht. Kreeg er wel dempers bij (model sigaar), en die heb ik er snel opgezet.

Wil je nog wat foto's Rien?
Graag.
#33
A7/A10 / Triumph 4-veers op A7 SA '54
25 september 2023, 17:05:11
Mijn kleinzoon van 4 jaar vertelde me pas dat ik ouderwets ben. "Waarom ben ik ouderwets" vroeg ik. "Je leest een krant" was zijn antwoord...  Goed, ook op ander gebied ben ik ouderwets en/of zo je wilt traditioneel: ik heb nog steeds de 6-veers in de A7. Komt tijd komt raad, ik ga over op de 4-veers Triumph. Wie heeft er ervaring met deze omschakeling?  Alle reacties zijn welkom...
#34
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
25 september 2023, 16:54:43
Voor de zekerheid heb ik inmiddels een nieuwe SRM oliepomp gemonteerd. Kost wat maar dan heb je ook wat. De oude lekte aan alle kanten. Schijnt een hogere opbrengst te hebben. SRM raadt een oliefilter af. Ook heb ik regelmatig na een langere rit met hogere temperaturen de olie in de tank gemeten. Komt niet boven de 75°C. Dus eigenlijk een mooie werktemperatuur. Een oliekoeler is vlgs mij dan ook niet nodig.
#35
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
25 september 2023, 16:44:37
Heb je een Bright Spark condensator op de K2F?

Wat anders:
Misschien Misschien, ter hoogte van de witte sleepring zitten twee overspanningsbeveiligingsschroefjes. Als deze te dicht bij de ring staan heb je kans dat de spanning via deze schroefjes wordt weggeleid. Vlgs een deskundige wordt de weerstand op/van de bougie verhoogd bij een hogere compressie/druk. Als de weerstand te hoog is wordt mogelijk de hoogspanning via deze schroefjes afgevoerd?
Bij mij stonden ze op ca 7mm van de ring, ik heb ze op 11mm gezet.
#36
Te koop / Re: Uitlaat deegrollers
25 september 2023, 13:01:28
Bedoel je met: 'open-uitlaat' dat ze niet dempen? Ik heb wel interesse.
#37
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
22 september 2023, 17:30:21
Citaat van: jan peeters op 22 september 2023, 16:41:00Hoi Rien  De automatische vervroeger werkt prima,  ook getest door Kramer,  De motor is ineens slecht gaan lopen tijdens de Maas en Waal rit.   Ik heb al andere bougies geprobeerd ,nieuwe  bougiekabels en doppen zijn zonder weerstand    maar het euvel blijft    Boekje schrijft voor 5/16 - 3/8  inch bdp
met max voorontsteking.

zou het iets met  de  nokkenas kunnen zijn  of kan die niet verlopen?
Groet  Jan
Timing heb je op 9.0mm staan. Waarom? Is wel aan de vroege kant. Mijn A7 Swinging Arm '54 staat op 5/16" voor bdp.
Bougies op 0.4, puntjes op 0.35mm?
Nog niet eerder gehoord dat de nokkenas hier invloed op kan hebben.
Heb je een Bright Spark condensator op de K2F?
#38
Te koop / Re: Uitlaat deegrollers
22 september 2023, 16:18:59
Bedoel je met: 'open-uitlaat' dat ze niet dempen?
#39
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
22 september 2023, 16:14:15
Lastig het probleem te vinden Jan. Vlgs mij heb je alle standaardzaken doorlopen. Waar ik nog aan denk:
1;
Werkt de automatische vervroeger goed of zit die er niet op?
2;
Heb je al een 'warmere' bougie geprobeerd? Bijv. ipv een L82C een warmere L86C
3;
Bougiekappen zijn zonder weerstand?
4;
De kabels in de pick ups: heb je die gesoldeerd op het ringetje? Ik houd ze liever met uitgeplozen draadjes, vlgs mij heb je dan meer kans op beter contact op het pennetje?
5;
Bougies op 0.4mm. Puntjes op 0.35mm?
6;
Al een keer geprobeerd met wat latere timing, bijv. 8.5 of 8.0mm voor bdp?
Succes.
#40
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 11 augustus 2023, 20:12:49Bij het nalopen van Stoffel voor de Heuvelrit kwam ik er achter dat er een rammeltje in de uitlaat zat.
Het complete binnenwerk was los geroest.Wat nu?Met gepast geweld heb ik het binnenwerk gedeeltelijk verwijderd en een deel dat nu goed klem zit heb ik laten zitten.De gemodificeerde(platgeslagen) db killer weer gemonteerd.Morgen eens horen wat het effect is.
Goed gedaan Tinus. Bij beschaafde mensen hoort een beschaafd geluid...
#41
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 11 augustus 2023, 11:06:43Stoffel zal aanwezig zijn.
Super Tinus. Tot zondag.
#42
C10/C11/C12/C15 / Re: BSA C11
29 juli 2023, 12:44:56
Hi Wil, ik heb je privébericht beantwoord. Groet Rien.
#43
C10/C11/C12/C15 / Re: BSA C11
28 juli 2023, 16:54:15
Citaat van: Wil Koumans op 28 juli 2023, 12:38:04Hallo, ik wil de koppeling sleeve demonteren maar weet niet welke schroefdraad de trekker moet hebben.
Kan mij iemand adviseren?

Groet WilJe hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Hi Wil, hier vind je veel info:

https://draganfly.co.uk/product-category/bsa/sparesparts-for-bsa-a710-b3133-c101112-m202133/

Als ik het goed gevonden heb 61-1912???
#44
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
28 juli 2023, 10:29:31
Citaat van: gup op 27 juli 2023, 21:28:46Klopt Rien, de retour loopt normaal niet continu maar met stootjes en bubbels. Als die een paar weken staat en je olie zakt langzaam je blok in ( keerklepje is niet heilig) en je start hem dan , komen er volle stralen terug. Althans bij mij.
Je retour zijde van de pomp is groter ( dikkere tandwieltjes) anders zou die verzuipen in de olie.

Ik zou het ook reserveren voor een winterklussie, anders is het toeren over.
Hou het gewoon in de gaten,mocht t te gek worden dan in grijpen. Misschien kom je wel iemand tegen die mee kan luisteren?

Lawaai kan overal vandaan komen, primaire ketting met spanner bijvoorbeeld?

Gr alex
De primaire ketting heeft geen spanner, spannen gaat door het kantelen van de bak. Ik ga wel de spanning controleren, nog niet gedaan.
Gisteren de klepspeling gecontroleerd, is goed op in 0.25 en uit 0.40mm. Blijf ze volgen.
Heb jij de slangen voor het monteren van de A10 oliekoeler nog liggen?
Ook ga ik over op bijv mineraal 20W50 als het blok open is geweest en de sludgepijp schoon is.
Heb jij er een oliefilter op?


#45
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
27 juli 2023, 09:33:14
Citaat van: gup op 26 juli 2023, 22:15:47Over het geluid is het moeilijk te zeggen je kent zelf de motor het best. Kan van alles zijn eigenlijk. Mijn A 65 maakt ook een hoop lawaai op de kleppen maar hoor t niet anders als bij een andere A 65,
Naarmate de olie warm word verandert de viscositeit en wordt dunner. Naarmate hij dunner word kan je oliedruk verliezen, dit begint al bij de pomp. Misschien versleten pomp? Goed dat hij een drukmeter heeft dan kun je het tenminste in de gaten houden. Zeker de druk naar je krukas en timingbus als die erin zit. Weet niet hoeveel druk hij heeft, als de druk teveel oploopt regelt het overdrukventiel het weer terug naar de sump toe.
Wat de minimale druk hoort te zijn staat wel in het WP boek.
Dikkere olie kan helpen maar is uiteindelijk niet de oplossing denk ik. Ik rij zelf altijd met 20W50.
Heb ooit in een ver verleden ook een oliekoeler erop gehad van een 2cv Citroen, mooi formaat en met beugels aan het frame ter hoogte van de cil kop gemonteerd.
Rechtstreeks in de retourleiding, had het idee dat de olie nu te koud bleef, had er ook geen thermostaat tussen en deed het s'winters afplakken zodat de olie nog een beetje op temperatuur kon komen. Uiteindelijk toch de boel maar weer gedemonteerd na een jaartje.

Trouwens bij mijn A10 leken de nokken wel vierkant  ;D toen ik hem uit elkaar haalde , die zullen wel aardig lawaai gemaakt hebben maar dat was voor mijn tijd.
Alles inmiddels vervangen maar deze heeft nog niet gedraaid. De nokvolgers ook trouwens. Nieuwe koste toen n rib uit mijn lijf.

De exacte olietemp bij de A 65 kan ik nog niet zeggen, ben nog met de revisie doende, staat me bij dat ik wel eens 70 graden gemeten had op de olietank met n temp laser.

Gr alex
Dank Alex. De opbrengst (en of de olie op alle plekken goed terechtkomt met voldoende hoeveelheid) van de oliepomp is moeilijk te controleren. Het retourbuisje in de tank geeft wel een mooie straal maar sommigen zeggen weer dat deze rustig onderbroken mag zijn omdat de productie van de retour groter moet zijn dan de aanvoer van de pomp.
Ik blijf voorlopig maar even rijden omdat als ik het blok nu open haal het 'rijseizoen' er wel op zit natuurlijk.