Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Rien

#31
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 11 augustus 2023, 20:12:49Bij het nalopen van Stoffel voor de Heuvelrit kwam ik er achter dat er een rammeltje in de uitlaat zat.
Het complete binnenwerk was los geroest.Wat nu?Met gepast geweld heb ik het binnenwerk gedeeltelijk verwijderd en een deel dat nu goed klem zit heb ik laten zitten.De gemodificeerde(platgeslagen) db killer weer gemonteerd.Morgen eens horen wat het effect is.
Goed gedaan Tinus. Bij beschaafde mensen hoort een beschaafd geluid...
#32
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 11 augustus 2023, 11:06:43Stoffel zal aanwezig zijn.
Super Tinus. Tot zondag.
#33
C10/C11/C12/C15 / Re: BSA C11
29 juli 2023, 12:44:56
Hi Wil, ik heb je privébericht beantwoord. Groet Rien.
#34
C10/C11/C12/C15 / Re: BSA C11
28 juli 2023, 16:54:15
Citaat van: Wil Koumans op 28 juli 2023, 12:38:04Hallo, ik wil de koppeling sleeve demonteren maar weet niet welke schroefdraad de trekker moet hebben.
Kan mij iemand adviseren?

Groet WilJe hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Hi Wil, hier vind je veel info:

https://draganfly.co.uk/product-category/bsa/sparesparts-for-bsa-a710-b3133-c101112-m202133/

Als ik het goed gevonden heb 61-1912???
#35
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
28 juli 2023, 10:29:31
Citaat van: gup op 27 juli 2023, 21:28:46Klopt Rien, de retour loopt normaal niet continu maar met stootjes en bubbels. Als die een paar weken staat en je olie zakt langzaam je blok in ( keerklepje is niet heilig) en je start hem dan , komen er volle stralen terug. Althans bij mij.
Je retour zijde van de pomp is groter ( dikkere tandwieltjes) anders zou die verzuipen in de olie.

Ik zou het ook reserveren voor een winterklussie, anders is het toeren over.
Hou het gewoon in de gaten,mocht t te gek worden dan in grijpen. Misschien kom je wel iemand tegen die mee kan luisteren?

Lawaai kan overal vandaan komen, primaire ketting met spanner bijvoorbeeld?

Gr alex
De primaire ketting heeft geen spanner, spannen gaat door het kantelen van de bak. Ik ga wel de spanning controleren, nog niet gedaan.
Gisteren de klepspeling gecontroleerd, is goed op in 0.25 en uit 0.40mm. Blijf ze volgen.
Heb jij de slangen voor het monteren van de A10 oliekoeler nog liggen?
Ook ga ik over op bijv mineraal 20W50 als het blok open is geweest en de sludgepijp schoon is.
Heb jij er een oliefilter op?


#36
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
27 juli 2023, 09:33:14
Citaat van: gup op 26 juli 2023, 22:15:47Over het geluid is het moeilijk te zeggen je kent zelf de motor het best. Kan van alles zijn eigenlijk. Mijn A 65 maakt ook een hoop lawaai op de kleppen maar hoor t niet anders als bij een andere A 65,
Naarmate de olie warm word verandert de viscositeit en wordt dunner. Naarmate hij dunner word kan je oliedruk verliezen, dit begint al bij de pomp. Misschien versleten pomp? Goed dat hij een drukmeter heeft dan kun je het tenminste in de gaten houden. Zeker de druk naar je krukas en timingbus als die erin zit. Weet niet hoeveel druk hij heeft, als de druk teveel oploopt regelt het overdrukventiel het weer terug naar de sump toe.
Wat de minimale druk hoort te zijn staat wel in het WP boek.
Dikkere olie kan helpen maar is uiteindelijk niet de oplossing denk ik. Ik rij zelf altijd met 20W50.
Heb ooit in een ver verleden ook een oliekoeler erop gehad van een 2cv Citroen, mooi formaat en met beugels aan het frame ter hoogte van de cil kop gemonteerd.
Rechtstreeks in de retourleiding, had het idee dat de olie nu te koud bleef, had er ook geen thermostaat tussen en deed het s'winters afplakken zodat de olie nog een beetje op temperatuur kon komen. Uiteindelijk toch de boel maar weer gedemonteerd na een jaartje.

Trouwens bij mijn A10 leken de nokken wel vierkant  ;D toen ik hem uit elkaar haalde , die zullen wel aardig lawaai gemaakt hebben maar dat was voor mijn tijd.
Alles inmiddels vervangen maar deze heeft nog niet gedraaid. De nokvolgers ook trouwens. Nieuwe koste toen n rib uit mijn lijf.

De exacte olietemp bij de A 65 kan ik nog niet zeggen, ben nog met de revisie doende, staat me bij dat ik wel eens 70 graden gemeten had op de olietank met n temp laser.

Gr alex
Dank Alex. De opbrengst (en of de olie op alle plekken goed terechtkomt met voldoende hoeveelheid) van de oliepomp is moeilijk te controleren. Het retourbuisje in de tank geeft wel een mooie straal maar sommigen zeggen weer dat deze rustig onderbroken mag zijn omdat de productie van de retour groter moet zijn dan de aanvoer van de pomp.
Ik blijf voorlopig maar even rijden omdat als ik het blok nu open haal het 'rijseizoen' er wel op zit natuurlijk.
#37
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
26 juli 2023, 10:01:43
Citaat van: gup op 25 juli 2023, 21:40:28Hallo Rien, kan je het een beetje lokaliseren met schroevendraaier tegen je oor?
Mocht er slijtage op je nokkenas en nokkenvolgers zijn dan klopt het dat de speling op de kleppen groter wordt.
Moeilijk te zeggen vanaf hier? De ideale olietemperatuur zou rond de 85 graden zijn denk ik, daar is immers een watergekoelde motor op afgestemd.
Bij luchtgekoelde motoren misschien nog wel iets hoger. Heb een temp meter op de RE en die geeft bij warme motor 87 graden aan ,maar die heeft ook een oliekoeler.
Heb nu bij mijn A65 een sensor in de olietank zitten. Zodat hij goed kan meten, gewoon voor de leut.

Gr alex

Hi Alex, geprobeerd met de schroevendraaier maar je hoort het in het hele blok dus is niet te lokaliseren. Ik ga nu na iedere langere rit de klepspeling controleren. Kan het ook speling op de lagerbussen zijn? Mochten de nokken gesleten zijn zou dat dan geluid gaan maken is de vraag? Ik heb er nog de standaard SAE 50 in. Een motormaat (we rijden bijna altijd samen) van me met een A10 Golden Flash 1956 heeft een oliedrukmeter vóór het overdrukkogeltje gemonteerd. Koud geeft hij flinke druk aan maar bij erg warme motor is de druk echt minimaal. Hij heeft nu 20W60 ipv 20W50, is al een stuk beter.
Wat is de temp van de A65 olie?
Ik denk dat ik een oliekoeler ga plaatsen.
#38
Uitnodiging B40 Heuvelrug Rit op zondag 13 augustus.

Beste leden van de BSA OC NL, jammer genoeg kan de Veenweide Toertocht dit jaar niet doorgaan maar we gaan natuurlijk op die dag wel een ritje maken...
Om wat centraler in het land te kunnen rijden hebben we een afwisselende route over de Utrechtse Heuvelrug uitgezet.
Uiteraard worden niet alleen de B40-bezitters maar ook alle leden van de club van harte uitgenodigd!
De koffie/thee met versnapering staat vanaf 10.30 uur klaar bij Café Restaurant De Engel Markt 26 3961BC in Wijk bij Duurstede.
De start van de rit is om 11.30 uur.
Parkeren met auto en karretjes kan aan de Haven (ingang bij de molen) of op het Walplantsoen 10.
In verband met de catering wordt voorinschrijving zeer op prijs gesteld: graag een mailtje naar

riendekoning@gmail.com

We hopen jullie te treffen in Wijk bij Duurstede, groeten van Karel, André en Rien.
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
#39
A7/A10 / A7 Swinging Arm '54 Nokkenas
25 juli 2023, 10:46:31
Hi BSA-technikers, vraagje: als mijn blok goed warm, zeg maar heet, is gaat het nogal herrie maken. Continue, het maakt niet uit of je gas geeft of niet.  Het zit waarschijnlijk dieper van binnen. Pas opperde iemand dat het de nokkenas kan zijn die gaat slijten. Toen ik 9 juli na een lange heel hete dag terugkwam van de Veluwerit was het zo dat ik me wel zorgen ging maken. De olie was zo heet dat ik m'n hand niet op de tank kon houden. Dus de smerende werking van de olie zal minimaal zijn geweest. Ook hoorde je de kleppen meer dan normaal gebruikelijk. Na controle bleek dat de uitlaatkleppen veel te ruim stonden, standaard heb ik deze op 0.40mm, inlaat op 0.25mm. Ook de timing wat vroeger gezet, stond wat aan de late kant.
Heeft iemand hier ervaring mee?
#40
Hi BSA-fanaten, aanstaande zondag 23 juli wordt de eerste Brabant Rit georganiseerd. Start vanuit Gilze. Leuk als er bij zo'n nieuw initiatief veel leden komen opdraven... Zie de agenda op de website voor inschrijving en info. Komt allen! 
#41
Gold Star / Re: Soms kom je wat leuks tegen
17 juli 2023, 09:55:41
Mooie story Harold. Succes ermee. Ik zie het bericht voor het eerst nu. Op de één of andere manier krijg ik nog steeds niet alle nieuwe posts binnen.
#42
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
6 juli 2023, 09:20:46
Je kunt Bsa Pelders Stickers
0416 320 390 proberen?
#43
Evenementen / Re: Twenterit
15 april 2023, 11:54:55
Citaat van: Motolab op 15 april 2023, 11:16:47weet iemand de geplande lengte van deze rit?

ff bepalen welke motor handig is t.a.v. totaal afstand die dag.....  ;-)
Ca 90km.
#44
Evenementen / Re: Bloembollenrit 2023
13 april 2023, 11:45:15
Citaat van: TinusWDB40 Stoffel op 10 april 2023, 23:16:34Weet iemand een leuke route van mijn woonplaats in gemeente Moerdijk naar Nieuw Vennep? Of gaat er iemand bij mij uit de buurt naar de bloembollen?
Zie je Whatsapp Tinus.
#45
Evenementen / Re: Twenterit
12 april 2023, 19:25:45
Citaat van: driesmul op 10 april 2023, 19:04:25Weet iemand al op welk adres de rit start op 23/4/2023 ?
In het verleden was dat in Beckum (Wolfkaterseweg) maar ik weet niet waar het nu is.
En als het in Beckum is, dan graag het exacte adres.

Twenterit 23 april 11.00 uur verzamelen, 12.00 uur vertrek

Info: Roy Scholten

Wolfkaterweg 72 Beckum
email:scholten1970@hotmail.com