De krukas is nu gereed voor montage in het Carter, het Carter spoel ik nog een laatste keer schoon en blaas de oliekanalen door.
De sludgetrap is keurig schoon van binnen en afgesloten met een nieuwe plug, deze keer een inbus versie. En voor de zekerheid nog centerpunten gegeven.Dat geklooi met het gleuf type was ik zat.
Ook geborgd met wat loctite borgmiddel evenals de vliegwielbout die de trap op zijn plaats houd.
Alles aan getrokken met de momentsleutel volgens de opgave in het boek.
Het eerste moment van draaien van de motor is het spannendst, daarom leg de krukas met de big ends naar beneden, dan zit het oliegaatje bovenin.
Spuit en druppel daar langzaam de Motorolie in die je gaat gebruiken, doe het langzaam zodat de lucht eruit kan en de sludgetrap zich geheel vult met olie.
Zet de krukas ook eens recht overeind onder het vullen, des te beter gaat er zoveel mogelijk lucht uit.
Bij het eerste moment van aanslaan van de motor hebben de lagers gelijk oliedruk.
Zie foto.
De sludgetrap is keurig schoon van binnen en afgesloten met een nieuwe plug, deze keer een inbus versie. En voor de zekerheid nog centerpunten gegeven.Dat geklooi met het gleuf type was ik zat.
Ook geborgd met wat loctite borgmiddel evenals de vliegwielbout die de trap op zijn plaats houd.
Alles aan getrokken met de momentsleutel volgens de opgave in het boek.
Het eerste moment van draaien van de motor is het spannendst, daarom leg de krukas met de big ends naar beneden, dan zit het oliegaatje bovenin.
Spuit en druppel daar langzaam de Motorolie in die je gaat gebruiken, doe het langzaam zodat de lucht eruit kan en de sludgetrap zich geheel vult met olie.
Zet de krukas ook eens recht overeind onder het vullen, des te beter gaat er zoveel mogelijk lucht uit.
Bij het eerste moment van aanslaan van de motor hebben de lagers gelijk oliedruk.
Zie foto.