De nieuwe band zit erom, beetje glijmiddel ,bandenlepels en t wiel op balkjes leggen zodat je de band er een beetje op kunt lopen. Het ventiel erdoor krijgen was moeilijker omdat de band nog nieuw is en staat hij dichter bij mekaar.
Dan het monteren van de remankerplaat, hier had ik ook al een nieuwe moer voor, voor op de as. De oude was al helemaal vernageld en was vroeger altijd vast geslagen met een doorslag. Omdat bij de vorige eigenaar het juiste gereedschap ontbrak (ook bij mij trouwens). Dan kun je voorstellen dat de hoeken van de moer er niet meer uit zag.
Dan eerst hier maar eens wat voor maken wat bij de collectie speciaal gereedschap kan. Had nog een ring-steek sleutel liggen van de maat 30 mm. Heb t midden van de kop doorgeslepen en in de bankschroef bij elkaar geknepen totdat de moer goed past.
Zo in de bankschroef houden en een las erop gelegd met mijn Mig/mag apparaat .
Omdat de moer in het verzonken gedeelte zit van de ankerplaat heb de ringsleutel zo geslepen dat die er vlak inpast. Je zou hier ook terecht kunnen met een pijpsleutel van de goede maat (inch) , maar vind die maar eens. Dus dan maar zo.........
Dan het complete wiel met de as in de bankschroef en je kunt de moer goed vastzetten ,operatie geslaagd.
Het wiel staat er inmiddels in en het spatbord moet nog gemonteerd worden.
Wat enkele foto's toegevoegd van de sleutel..
Dan het monteren van de remankerplaat, hier had ik ook al een nieuwe moer voor, voor op de as. De oude was al helemaal vernageld en was vroeger altijd vast geslagen met een doorslag. Omdat bij de vorige eigenaar het juiste gereedschap ontbrak (ook bij mij trouwens). Dan kun je voorstellen dat de hoeken van de moer er niet meer uit zag.
Dan eerst hier maar eens wat voor maken wat bij de collectie speciaal gereedschap kan. Had nog een ring-steek sleutel liggen van de maat 30 mm. Heb t midden van de kop doorgeslepen en in de bankschroef bij elkaar geknepen totdat de moer goed past.
Zo in de bankschroef houden en een las erop gelegd met mijn Mig/mag apparaat .
Omdat de moer in het verzonken gedeelte zit van de ankerplaat heb de ringsleutel zo geslepen dat die er vlak inpast. Je zou hier ook terecht kunnen met een pijpsleutel van de goede maat (inch) , maar vind die maar eens. Dus dan maar zo.........
Dan het complete wiel met de as in de bankschroef en je kunt de moer goed vastzetten ,operatie geslaagd.
Het wiel staat er inmiddels in en het spatbord moet nog gemonteerd worden.
Wat enkele foto's toegevoegd van de sleutel..
