Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Jaren 30/40 / Re: “Nieuwe” jaren 30 aanwinst
« Laatste bericht door gup Gepost op 1 oktober 2022, 20:35:51 »
Heerlijk om te zien : “as is”.

Houden zo, niks aan doen.
2
Jaren 30/40 / Re: “Nieuwe” jaren 30 aanwinst
« Laatste bericht door TinusWDB40 Stoffel Gepost op 30 september 2022, 23:11:01 »
Die ziet er goed uit zeg.Mooie aanwinst.
3
B31/B33 / Re: DBD34
« Laatste bericht door Motolab Gepost op 30 september 2022, 21:24:07 »
Ik heb wel wat liggen…. Mail me maar ff via mijn website met je adresgegevens, dan regelen we t wel…;-)

Ps ik moet wel ff op zoek naar A3 velletje voor de achterste denk ik.
4
Jaren 30/40 / Re: “Nieuwe” jaren 30 aanwinst
« Laatste bericht door Rien Gepost op 30 september 2022, 21:15:10 »
Mooi!  Veel plezier ermee.
5
Jaren 30/40 / “Nieuwe” jaren 30 aanwinst
« Laatste bericht door Motolab Gepost op 30 september 2022, 21:01:59 »
Geen heel technisch topic, maar het is hier nog leeg dus dacht : “maak ff een 1e start hier “

Ik zocht al een paar jaar een autentiek en ongerestaureerde jaren 30 BSA..
Omdat ik al een 1940 WM20,  dus zijklepper heb, zocht ik een kopklepper… en bvk een “sloper”

Ongerestaureerd in mooie staat is lastig te vinden, dus als je wat vind, is het snel toeslaan geblazen..

In Kopenhagen, Denemarken vond ik een ideaal exemplaar onlangs…   Een M35-11 voor de niet ingewijden dat is een 1935 600cc kopklepper sloper

Volgens Leon Hoppenbrouwers aan de hand van de corresponderende frame en bloknummers in April 1935 aan de Deense importeur in Kopenhagen geleverd.. en conform het originele kenteken  in augustus 1935 op kenteken gezet voor de 1e eigenaar…. Een wasserette eigenaar. Die heeft hem een paar jaar bereden en ook af en toe geschorst, oa tijdens WO II , hij is een keer overgeschreven in de jaren ‘40 naar een schilder (weetje: in denemarken stond vroeger je beroep op je kenteken) de namen weet ik ook (alles is nog steeds traceerbaar in de openbare deense belasting publicaties van dec jaren 30,40 en 50 heb ik gezien dus die namen houd ik ff voor mezelf)
welke hem voor het laatst in 1964 geschorst heeft… en “opgeborgen”. 
Die man is nu bijna 90…  en heeft hem pas geleden aan een kennis van mij verkocht, waar ik hem weer van gekocht heb…

Hij is in erg originele staat… originele eerste lak, chroom, emblemen, bijna alles op het (te) nieuw zadeldekje, een 2 jr te oude altette (‘33.’34)  en een “add on” accu bak deel na… (de uitlaten weten we niet zeker… volgens Leon, kan het Denemarken specifiek zijn geweest, Frankrijk kreeg nl ook deegrollers ipv fish tails geleverd blijkt) dat wat niet 100% klop is snel te “herstellen” gelukkig..  correcte Altette uit ‘35 heb ik wel liggen..

Olie afgetapt, ontsteking gesteld…verse olie er op, carb schoongemaakt en starten lopen…
Voor de RDW nog ff accu er op gezet (overbodig maar vond ik wel zo netjes, is altijd minste gezeur) en alle verlichting doet het gewoon!  Perfect!

Maandag 08.00u naar de RDW geweest, om 17.00u dezelfde dag was hij al ingeschreven! Nummer bekend dus, plaat besteld, klaar, rijden..

Hier bij de catalogus pagina (11) en enkele foto’s (ongepoetst nog) van de daadwerkelijke fiets…


6
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
« Laatste bericht door gup Gepost op 30 september 2022, 20:10:45 »
Via het BSA forum UK werd ik Geattendeerd op het boek van de Amerikaan Mike Brown, building budget brits ,een interessant boek veelal over de A50/A65 en Truimph motoren. Een handig naslagwerk waar een hoop in beschreven word met veel foto’s. Van motoren tot frame restauraties 
Handige weetjes met revisies , van O doe je dat zo. Een echte must have voor de A65 sleutelaars. Zeker voor de komende winter 175 bladzijden groot leesvoer.
Moet hem zelf nog helemaal doornemen maar heb al een paar antwoorden gevonden op mijn vragen 8)
Via Amazon.de besteld voor rond de 32€ incl verzenden en was werkelijk binnen 1 dag geleverd, ongelofelijk hè.

Het isbn nr is 978-1-884313-62-2
7
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
« Laatste bericht door gup Gepost op 25 september 2022, 22:17:21 »
Om het verhaal over de shim cup even recht te zetten. Er zijn 2 soorten. Welke dat word bepaalt door het hoofdlager wat je gebruikt. Bij kogellager moet dit zijn 68-0186. En bij rollager hoort hier shim cup nr 68-638 bij.
Dit komt dat de shim cup een randje heeft om de Shims binnenboord te houden en tussen het lager te houden.
De cup vouwt over het binnenlager heen. Omdat een kogellager en een rollager een andere diameter hebben heb je ook 2 soorten. Omdat ik het rollager in principe wil gaan gebruiken , op zoek naar de goede shimcup. Er zijn er bij die deze cup er niet tussen hebben dat hij te dik is om nog te kunnen shimmen. De cup diende er alleen maar voor om te voorkomen dat de Shims er van tussen kunnen komen ivm beschadigen. Bij mij ontbrak die ook op de 734 krukas, er was ook geen ruimte voor (dikte). Maar mijn situatie was ook anders als origineel. Er zijn ook eigenaars die hebben van een oud lager een vulring afgestoken op de draaibank. (Binnenlager). Ik zou zeggen als je de rotor goed vastdraait dan zit alles klem en zou er weinig moeten kunnen gebeuren met de Shims, lijkt mij.

Dus op zoek naar shimcup 68-638,  wie O wie?
8
B25/B40/B44/B50 / Re: B40 ervaringen.
« Laatste bericht door TinusWDB40 Stoffel Gepost op 22 september 2022, 23:24:51 »
Die 120 km/u heb ik ook maar even gereden en ben toen maar vlug de snelweg af gegaan.Met 60 km/u binnendoor is toch prettiger rijden.Ook met veel minder trillingen.
9
B25/B40/B44/B50 / Re: B40 ervaringen.
« Laatste bericht door gup Gepost op 22 september 2022, 21:27:56 »
Hij is zeker in vorm lees ik. Als ik 120 rijd (reed) ben ik het na een paar minuten zat , anders tril ik eraf.

Mooi man 8)
10
B25/B40/B44/B50 / Re: B40 ervaringen.
« Laatste bericht door TinusWDB40 Stoffel Gepost op 22 september 2022, 20:02:13 »
Stoffel is nu echt in vorm.De ontsteking afgesteld met de stroboscoop.Vanavond toch de 122 km/u aangetikt.Het is dus echt een SS90 geworden.
En iedere keer als ik in de schuur kom ben ik blij dat hij nu olie dicht is.Wel even wennen geen stuk karton onder de motor.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10