Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Recente berichten

#11
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 29 februari 2024, 17:01:32
Ondertussen alles en nog wat een setje swept back pipes opgedaan voor mijn oude rakker. Maakt de caferacer compleet, ben benieuwd of t wat word, zo niet dan gaan de gewone bochten er weer op die nog in goede staat zijn.

O ja, mijn schoenmaat is 43  ;D  ;D
#12
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door jan peeters - 29 februari 2024, 16:01:40
Hallo    Olie verbruik onder controle !!!    Lekte onderlangs  de olie toevoer regelknop , ( deze sloot niet af in het huis ) Nu kan ik de olie toevoer regelen   Eerste ritje gemaakt    en  de motor liep prima  (minuscuul pluimpje  voor een motor van 93 jaar, maar daar zullen de millieu deskundigen wellicht anders over denken).  Ook de ontsteking beter afgesteld,  stond wat laat   staat nu op 9 mm BDP      Hij start nu direct.  Ik vind het nog te nat/koud voor een flinke rit maar dat gaat dit voorjaar zeker gebeuren   Ik sluit hierbij de topic af .  Alex dank je voor het meedenken en het steuntje in de rug   welliicht zie ik je bij de Zeelandrit  die Leander wil organiseren     Groet  Jan   
#13
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 28 februari 2024, 21:27:48
Zomaar n paar detailfoto's van de remlicht schakelaar. 30 jaar geleden vaak ruzie met de lucas schakelaar gehad, weggegooid en n moderne erop. Heb er nooit meer naar om hoeven te kijken. Still going  ;D
Niet erg origineel maar dat zijn meerdere componenten niet .

Pstt... niks zeggen komt van n yamaha af..... ::)
#14
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 28 februari 2024, 21:19:14
Zomaar n foto van de tussenstand  8)

Nu de aandacht weer op t blok.
#15
Sleutelen en gereedschap / Re: Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door gup - 23 februari 2024, 22:27:46
Bofkont, lekker man. ;D
#16
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door gup - 23 februari 2024, 22:25:29
Hoi Jan, heb wel eens iets gelezen over de hoeveelheid olie die je kunt afstellen. Weet niet ofdat jouw model betreft. Misschien dat het hier in zit?
Rondje informeren daar, misschien word je wat wijzer.

Gr alex
#17
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door jan peeters - 23 februari 2024, 17:11:05
Er is dus een overgang van de oliepomp via de olie regelaar op het buitenste deksel naar de krukas

Morgen naar wuustwezel  oude motoren beurs   wie weet steek ik er wat van op    groet  Jan
#18
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door jan peeters - 23 februari 2024, 16:52:42
 Jazeker   maar met twee losse voetpakkingen  (Dit zat tenminste in de pakking set)
 De olieschraapveer heeft niets opgelost   (behalve weinig compressie)  ik zoek het nu in de olietoevoer van de krukas   dat wordt gevoed door een manueel te regelen oliepompje  aan de rechter zijkant  wat druppelsgewijs de olie van het carter naar de krukas lagers  pompt en zorgt voor de spatsmering
 ( is een zogenaamd" total loss systeem " wat de olie verbrand na gebruik  gelijk een tweetakt)

Heb al ontdekt dat de olie-overgang van het pompje naar de krukas verkeerd om zat dus dat lekte waarschijnlijk
 Is wel een heel armoedig systeem  met twee bronze busjes en een veertje wat tegen de krukas aandrukt zie foto   
#19
Sleutelen en gereedschap / Re: Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door Thunderbolt - 22 februari 2024, 19:00:24
Het restje schroefdraad kwam er eigenlijk heel makkelijk uit. Nu een nieuw kraantje erin en dan kunnen we weer door....
#20
Sleutelen en gereedschap / Re: Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door Thunderbolt - 20 februari 2024, 18:21:37
Jazeker :-)

Bedankt voor de tips, ik ga d'r mee aan de gang.

/Dre