Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Recente berichten

#21
Sleutelen en gereedschap / Re: Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door Thunderbolt - 20 februari 2024, 18:21:37
Jazeker :-)

Bedankt voor de tips, ik ga d'r mee aan de gang.

/Dre
#22
Sleutelen en gereedschap / Re: Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door gup - 20 februari 2024, 17:13:22
Heb je daar zelf aan zitten te hannesen!  (Pico bello bv) ;D

Kijk ff bij de gereedschapzaak of dhz voor een setje trekkers, gebruik je voor afgebroken bouten, gaatje in bout boren en linkse trekker v goede diameter en bij t linksom draaien zet die zich vast.
In jouw geval de goede trekker die pakt in het gaatje van de kraan en zou er uit moeten komen.
Zoniet met dun zaagblad inzagen, niet te diep ivm beschadigen draad in de tank, naar binnen toe wrikken en zou die los komen , als je inzaagt en doorbreekt naar binnen dan is de spanning eraf, mijn ervaring in de installatie techniek  8)

Gaat lukken , gr gup
#23
Sleutelen en gereedschap / Benzinekraan afgebroken
Laatste bericht door Thunderbolt - 20 februari 2024, 15:20:44
Vandaag de Thunderbolt van stal gehaald, tank er weer op en even gestart, zodat ik de olie kan gaan verversen. Het benzinekraantje was niet helemaal dicht dus die trok ik nog even wat aan en toe zijn die krak :-[ . Gelukkig niet veel benzine in de tank maar dat gutste er wel uit, geluk bij een ongeluk buiten, dus verdampte snel.

Nu een nieuwe kraantje en kijken of ik de rest van de kraan uit de schroefdraad in de tank kan krijgen. Iemand tips daarvoor? Mocht dat niet lukken wat zou dan een oplossing zijn?
#24
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Zuiger...
Laatste bericht door gup - 11 februari 2024, 09:06:06
#25
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door gup - 6 februari 2024, 16:21:33
Mocht ik iemand treffen die nog zuigerveren voor een VW 1100 zoekt, stuur ik hem door naar jou Jan.

 ;D  ;D  ;D

Ps, T 140 is toch n twin ?
#26
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door jan peeters - 6 februari 2024, 15:42:07
De zuigerveer van de VW 1100  past perfect . heb ik er nu 8 van   Haha    de olieschraapveer van de Paseo is niks  veel te ondiep in de groef.   ik heb nog een olieschraapveer van de Peugeot 205 besteld . kijken of die past ? de optie van de Triumph  ga ik ook bekijken   viel mij op dat de voetpakking van de T140 bijna identiek is aan die van mij  Had ik nog liggen   wordt vervolgd   Groet  Jan
#27
Nieuws / Re: Het merk BSA wordt nieuw l...
Laatste bericht door Thunderbolt - 4 februari 2024, 14:51:38
Ik heb wel diverse motoren gehad, met name Yamaha's. Maar heb inderdaad wel erg veel schik met de BSA!
#28
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 4 februari 2024, 13:22:48
Weer een stapje verder, trommel gespoten en diverse onderdelen nieuw besteld. De 10 boutjes 5/16 unf met verkleinde kop ( ook zoiets?) ook vervangen want die waren niet meer fris. Je zou dit ook op kunnen lossen met korte inbus bouten 5/16 unf maar heb t maar zo gelaten.dit vanwege de beperkte ruimte bij de remplaat en de ketting.
Ook maar een nieuwe as moer erbij, maar wat ik me dan af vraag is dit: het is het zelfde onderdeel nr en toch is die anders. Hij is zeker 5mm kleiner als de oude.dus ook een andere ring erbij gezocht die erachter gaat.
Ik denk is het dan zo moeilijk om iets exact te kopiëren?? Heb dit vaker met onderdelen die nieuw zijn, dan is het net niet, daar word ik weleens beroerd van.
Gebeurt ook vaak met schroefdraden die niet helemaal lekker zijn dat je iets op moet tappen en dan maar hopen dat je de tappen/snijijzers hebt van die maat.
Gelukkig was de draad in de moer goed, t blijft altijd een verrassing ofdat t werkelijk klopt.

Of zou die gekrompen zijn in de post............... ;D  ;D
#29
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door gup - 4 februari 2024, 13:09:20
Hoi Jan, een aardige zoektocht achter de rug lees ik. Op diverse fora kom ik ook dingen tegen dat er een ander merk zuiger in gaat ( niet jou type maar ander).
Meestal Triumph komt vaak voor, dan zit je wel te zoeken naar een zuiger die de goeie hoogte moet hebben vanaf de pistonpen. Pistonpen bus in de drijfstang word dan aangepast.
Dat is dan ook zo'n zoektocht, dan zou je iemand moeten hebben die dit al eens aan de hand hebt gehad, maar zie die maar te vinden?

Ben benieuwd, hopelijk lukt t.

Gr alex
#30
Jaren 30/40 / Re: ROKENDE BSA L 31
Laatste bericht door jan peeters - 3 februari 2024, 15:18:33
Hallo Alex    Ik heb voor mijn gevoel passende zuigerveren en olieschraap veren besteld.  ....  Zuigerveren van de VW 1100 kever  (1947 - 1953 )  olieschraapveer van Toyota Paseo (1993) ,  beide met een cilinderboring 74 mm dikte 3 mm.  Aangezien de boring van de  BSA L31  73,5 mm is  en de groeven 3 mm moet dat aan te passen zijn.
 
We gaan kijken wat het gaat worden