Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Recente berichten

#91
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 25 oktober 2023, 21:10:33
Toch na verloop van tijd mis ik het rondtuffen op de BSA. Ondanks dat ik zo op de Interceptor kan stappen (alweer 8500km weg gereden).
Het mooist is toch het geluid van een Engelse 360 graden twin. De RE is 270 graden.
Kwam ik op YouTube een filmpje van een thunderbolt tegen met goed geluid erin, heerlijk ,krijg weer heimwee naar de BSA. Heb t filmpje gedownload op een usb stick waar ook mijn muziek op staat. Vroeger hadden we nog een cd speler in de auto ( bedrijfswagen) maar dat is ook al weer verleden tijd.
Rij vaak alleen dus kan het volume omhoog ;D  ;D .

Noem het maar kinderachtig maar dat klopt, ben ook een kind van 54 ;D

Hier het linkje van dit filmpje , https://youtu.be/GfKyYFDloss?si=lKDpZcIMCIwm-OQa
#92
A50/A65 / Re: Gup’s A65 Lightning 1970
Laatste bericht door gup - 25 oktober 2023, 20:48:21
Ja hallo, we zijn er weer. Na een drukke zomer met verbouwingen en tuin aanpassingen enz enz. Wat eigenlijk voorrang heeft op de revisie/restauratie van de BSA en rond toeren op de RE natuurlijk.
Kreeg ik toch weer eens de tijd om wat te doen, omdat alles toch uit elkaar lag eens besloten om een fatsoenlijke beugel te maken voor het externe oliefilter. Geloof 30 jaar geleden al eens een simpel beugeltje gemaakt ( ach je bent jong weetje wel ;D )
Nu eens een nette versie gemaakt, was weer een heerlijk avondje in de mancave.
Zit weer aan 1 bout vast bij de motorsteunen en een kantje eraan omgezet zodat hij niet kan zakken. Wel opletten welke kant dat je de bout insteekt want als je het blok erin laat zakken dan gaat de bout er niet meer uit. Die fout had ik vroeger al eens gemaakt en moest toen een sleuf in de beugel maken, dus.........
Als ik me goed herinner moet je de bout via de primaire kant insteken. Als je t via de timing side doet krijg je de bout er niet meer uit als het blok erin zit.
Mocht t nodig zijn.
Al met al gaat t langzaam, had verder willen zijn maar....... Tijd,tijd,tijd.

Had ergens gelezen dat SRM een extern oliefilter niet adviseert, maar ik wou maar niet vertrouwen op alleen die gaasfiltertjes. Heb al genoeg meegemaakt.
Maar zou wel eens willen weten exact waarom dan niet, als alles op orde is in het smeersysteem zoals pomp etc zou t geen probleem moeten zijn lijkt mij.?


Ps de bout op de foto zit dus niet goed
#93
Links / Youtube serie over de opbouw v...
Laatste bericht door Thunderbolt - 15 oktober 2023, 08:12:32
Mooie serie van 12 delen. Alles fraai in beeld gebracht, leuk om te kijken vond ik:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLLaaC3JrqSLAHvKe2Z5jSDY4Dp5EZqFOs
#94
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
Laatste bericht door jan peeters - 29 september 2023, 14:34:27
vlgs mij zit er geen bright spark condensator op  zie foto 22 sept   Arris Kramer heeft de magneet alleen maar getest  Ga van t weekend nogmaals een poging wagen om het probleem op te  lossen   Groet  Jan
#95
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
Laatste bericht door Rien - 27 september 2023, 18:05:46
Citaat van: jan peeters op 27 september 2023, 17:28:07Hoi Rien  Daar heb ik nog niet op gelet  Had geen idee waar die twee schroefjes voor waren..  Heb van t weekend alles weer uit elkaar gegooid  opnieuw afgesteld  nu op 8mm  bdp  carburateur nagezien  niks gevonden     alles terug gemonteerd   Resultaat  ?? hetzelfde euvel    Ik dacht er al over het ding te verkopen   Misschien  is  de schroefjes  verhogen naar 11 mm een optie  M vr gr   Jan
Niet wanhopen Jan! Er komt een oplossing. Ik heb pas een gebruikte K2F gekocht. Moet hem nog reviseren. Dat duurt nog wel even denk. 
We kunnen daarna kijken wat er gebeurt met een andere magneet op jouw mooie A7... Voordat je hem weer loshaalt Jan kan je bij Arris Kramer vragen of hij mss wat met de overspanningsbeveiliging heeft gedaan. Of heeft hij hem niet open gehad?  Laatste keer heb ik mijn magneet K2F bij Jan de Laat in Boxtel laten controleren en hij heeft een beveiliging in het anker gemaakt. Daarna ging hij ook 'bokken.'  Bougies op 0.4 en puntjes op 0.35mm en het was over.
Ook de Bright Spark condensator wil nog weleens problemen geven.
Vandaar mijn vraag: zit die erop?
#96
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
Laatste bericht door gup - 27 september 2023, 17:46:24
Ik dacht er al om dat ding te verkopen.

Ik worstel en kom boven zeggen we hier, komt best goed Jan.

Magneten kunnen wonderlijke dingen zijn.
#97
A7/A10 / Re: Probleem A7 1950
Laatste bericht door jan peeters - 27 september 2023, 17:28:07
 Hoi Rien  Daar heb ik nog niet op gelet  Had geen idee waar die twee schroefjes voor waren..  Heb van t weekend alles weer uit elkaar gegooid  opnieuw afgesteld  nu op 8mm  bdp  carburateur nagezien  niks gevonden     alles terug gemonteerd   Resultaat  ?? hetzelfde euvel    Ik dacht er al over het ding te verkopen   Misschien  is  de schroefjes  verhogen naar 11 mm een optie  M vr gr   Jan
#98
Te koop / Re: Uitlaat deegrollers
Laatste bericht door Thunderbolt - 26 september 2023, 14:36:11
Citaat van: Rien op 25 september 2023, 19:51:23
Citaat van: Thunderbolt op 25 september 2023, 19:28:02Ja klopt geen demping. Deze zaten op mijn A65 toen ik die kocht. Kreeg er wel dempers bij (model sigaar), en die heb ik er snel opgezet.

Wil je nog wat foto's Rien?
Graag.

Ik maak vanavond nog even wat foto's.
#99
Te koop / Re: Uitlaat deegrollers
Laatste bericht door gup - 25 september 2023, 21:51:26
Heb zelf deze types jaren erop gehad, klinken goed. Iets harder als origineel maar niet te gek.
Mooie Engelse sound.
#100
A7/A10 / Re: A7 Swinging Arm '54 Nokken...
Laatste bericht door gup - 25 september 2023, 21:47:55
Dan zou ik ook niet voor een koeler gaan, dit is goed zo. Waarom dat SRM een extern oliefilter afraad? Dan zou ik wel eens willen weten waarom precies.
Ik heb namelijk geen vertrouwen in de gaasfilters waar een zuigerveer door heen past eigenlijk ;D