Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Het merk BSA wordt nieuw leven ingeblazen

Gestart door Thunderbolt, 11 december 2020, 12:02:44

Vorige topic - Volgende topic

Thunderbolt

Haha, nou hopelijk hoeven we niet zo lang te wachten  :o

TinusWDB40 Stoffel

Als je dit filmpje bekijkt wordt je niet vrolijk wat betreft de nieuwe BSA's.   https://www.youtube.com/watch?v=x96qRtwmAIU
Green Laner BSA

gup

Klopt, had t filmpje ook al gezien, kreeg er ook bedenkingen bij. Ben toch benieuwd hoe dat dit zich gaat ontwikkelen.
Mocht iemand trek hebben in de new BSA adviseer ik om eens een tijdje aan te kijken totdat het echt loopt. Voordat je weer een vergelijkbaar verhaal krijgt , net als met Norton, aanbetaald en nooit een Norton gezien.

Motolab

Ach de enige BSA's zijn BSA's gebouwd VOOR 1972 en geproduceerd door The Birmingham Small Arms Co. Ltd., Small Heath, Birmingham, later B.S.A. Cycles Ltd en B.S.A. Motorcycles Ltd., Armory Road, Birmingham.

Alle anderen zijn (en worden) geen echte BSA's  en niet toegelaten in onze BSA-OC.

Laten we dat vooral zo houden, voor het net zo gaat als bij de Triumph club waar 95% op zo'n nieuw ding verschijnt tegenwoordig, toerritjes zijn daar geen reet meer aan...
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

gup


TinusWDB40 Stoffel

#50
Motolab is er door de BSA OC Nederland al een besluit over genomen dan? Je kan voor toertochten toch een bouwjaar grens instellen.Trouwens,ik moet nog maar zien dat die nieuwe BSA 's in Nederland te koop komen.
Green Laner BSA

Motolab

Hoi Tinus,

Ja hoor jaren geleden al...ik gok een jaar of 20 a 23 geleden....   via een statutenwijziging waar ik zelf bij betrokken was als toenmalig bestuurslid..

Deze "bui" heeft al vaker gedreigd... destijds zou er een yamaha blok in een fiets komen met BSA badge op de tank...

We keken toen vooruit en hebben later ons gelijk gezien in al eerder aangehaalde Triumph club, welke dat toen niet nodig achten....   Paar jaar terug was er een GoldStar treffen ism diezelfde Triumph club bij Benny in de Schuur...
joost Voeten en ik hebben toen de oude en nieuwe Triumphs geteld op het veld... 102 Hinkleys en 19 Merdiden
Dus niks geen oldtimer/classic club meer... (want oudje staat in de schuur, rijden doen ze op een nieuwe alle intenties ten spijt..). Het weinige leuke op het veld om naar te kijken waren dus 19 oude triumphs en ik dacht een stuk of 50 bsa's (bsa hebben we niet geteld toen, maar de BSA leden welke er waren reden niet op een nieuw ding in elk geval ..


Gr. Harold
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

TinusWDB40 Stoffel

Green Laner BSA

Thunderbolt

Ja dat is duidelijk, de BSA-OC is voor de instandhouding van de klassieke BSA-s! Dus over 40 jaar mogen de nieuwe /elektrische ook meedoen  ;-)

Maar, ik vind het verder wel leuk als het merk weer herrijst uit de dood. Zonde dat het ooit over de kop is gegaan.  :'(

Motolab

electrische mogen ook nu gewoon mee doen, mits hij gemaakt is VOOR 1972 door genoemde BSA merknamen op genoemde locatie's

dus als jij deze in je schuur hebt staan, kun je gewoon mee doen ;-)

zie foto


maar eerlijk gezegd zie ik dat herreizen niet zo...      er zit geen BSA ziel in, geen BSA DNA, geen werknemer die ooit bij BSA gewerkt heeft..  in niks behalve 3 letters op de tank...
een Sunbeam gemaakt in de BSA fabrieken ontworpen door BSA, verkocht door BSA ('47-'53)  zien we nog niet eens als BSA  (hoewel daar bij mijn weten geen statuten iets over reppen) maar een india / mahindra zou ineens een BSA zijn?    ook nog eens een GoldStar?   de ECHTE BSA fabriek bracht een unit constructie B50  500cc als GoldStar uit wat volgens niemand een GoldStar genoemd mocht worden, Hoewel Jeff Smith er ook gewoon kampioen op geworden was..    nog steeds wordt dat niet als GoldStar gezien....  (en dat snap ik, GS'en horen hand gemaakt/geselecteerd  te zijn, uniek 1 voor 1 gebench test, met rapport etc. etc.

en dan zo'n nieuw ding wel een BSA & GoldStar? , komt mij vreemd voor...     

sommigen worden "week" bij het zien van een startknopje denk ik ;-)

als retro fiets prachtig voor sommigen maar geen BSA voor onze club , maar das mijn mening ;-)

Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

gup

Dit verhaal zelfde met mijn Royal Enfield Interceptor, leuke retroflets. Geniet er echt van dat wel. Maar de echte blijft toch de Redditch Enfield Interceptor .
En het startknopje? .Mis echt een kickstarter erop  8)

gup

Geloof dat in UK de verkoop van de New BSA wel loopt, is er in NL al 1 of andere dealer?
Is hier een beetje stilletjes vind ik.

gup


Rien

#58
Op het Summer Camp 2023 in Friesland een paar Engelsen gesproken met de nieuwe BSA's. (Ik noem het geen 'Gold Star' want dat is het duidelijk niet!) Ze waren tevreden vooral vanwege het electrisch starten, de souplesse en kracht van de motor, schijfrem en zo. Wel veel plastic wat er uitziet als staal...
In NL is nog geen dealer denk die het aandurft tegenover RE en Triumph...
groet Rien

gup

Het is het zelfde als met mijn RE , alhoewel daar de geschiedenis wat anders is als bij BSA. Ik moet eerlijk bekennen en dat heb ik vaker gezegd hier geloof ik : de RE rijd fantastisch daar niet van maar de BSA rijd leuker! Het is echt een wereld van verschil. De RE is mijn 1ste andere merk motor dan de BSA, ik heb hem al vanaf mijn 17e en is als het ware aan mijn lijf gegroeid  ;D
Afijn clubleden begrijpen het wel.......
Toch met de komst van de new BSA zou ik mijn interceptor er niet voor inruilen, alleen al de radiateur met behorende dop (John Deere) wat een afgrijselijk iets.
Dat de mensen blij zijn met de elektrische start kan ik goed begrijpen, zeker als men wat ouder wordt. Daarin tegen mocht er van mij een kickstarter op de RE zitten, ik mis hem eigenlijk. Het is best een leuke machine met een nostalgisch embleem op de tank, meer niet.
Het maakt de wereld wel diverser ipv alleen kamajamazuki. Tja het blijft een persoonlijke keuze zoiets, ieder heeft zijn eigen afweging.
Daarin tegen wens ik ze wel succes en ben benieuwd wanneer ik er 1 in t echt tegen kom.

Gr gup