Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Binnenkort is Stoffel weer rijklaar.Het nieuw beklede zadel is binnen.Nu het zadel nog netjes monteren en dan kan er weer gereden worden.Ik ben zeer benieuwd naar de werking van de voorrem.Hopelijk remt hij nu in plaats van te vertragen.
Green Laner BSA

Thunderbolt

Dat ziet er comfortabel uit!

TinusWDB40 Stoffel

Het zadel zit heel comfortabel.De rem daar ben ik nog niet van onder de indruk,maar misschien moet hij nog beter in geremd worden.In ieder geval kan ik met Stoffel naar de open archief dag.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 
Green Laner BSA

Thunderbolt

Heel fraai Tinus. Echte een plaatje die Stoffel. Heb je er nu ook een bagagerek gemonteerd aan de zijkant?

TinusWDB40 Stoffel

De bagage rekken zijn de originele voor een B40WD.De bevestigingsbeugels heb ik zelf gemaakt,maar daar ben ik nog niet tevreden over.Heb ik toch nog wat te sleutelen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Toch nog wat gesleuteld omdat ik een scheurtje zag in het voorspatbord.Om het scheurtje te kunnen afboren heb ik wel het hele spatbord moeten demonteren.Ik heb meteen de voorremtrommel gereinigd en de remschoenen bekeken.Ze remmen nog niet over de hele lengte,maar dat gaat wel goed komen vermoed ik.Het monteren van het spatbord heeft de nodige tijd gekost totdat het naar mijn zin zat zonder spanning op de bevestiging punten.Toen ik nog even een rondje wilde rijden kwam ik er achter dat mijn dim/groot licht niet werkte.Het monteren van een andere LED lamp was niet de oplossing.De oorzaak bleek uiteindelijk de groot/dim licht schakelaar te zijn die op de een of andere manier ook in een soort van middenstand kan staan.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

#96
Toch weer wat te sleutelen aan Stoffel.Hij is inmiddels best wel betrouwbaar,maar de trillingen eisen toch hun tol.Mijn mooie nieuwe nummerplaat is aan het scheuren.Ik ga hem nu maar op 3 plaatsen vastzetten i.p.v op 2.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

De nummerplaat zit nu met drie bouten vast.Tussen de nummerplaat en het spatbord zit bij de onderste bout nu een rubber.Hopelijk blijft hij nu heel.Bij de scheur ziet het er niet mooi meer uit,maar dat komt door de losgeraakte folie.Ik kwam er achter dat de plaat niet gelakt is,maar voorzien van folie.Dat was vroeger toch niet zo?
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

De uitlaat met het los geroeste binnenwerk is nu vervangen door een nette gebruikte van Reinder Bieleman.Zoals gewoonlijk is het eenvoudige klusje weer niet zo simpel gebleken.De uitlaatbocht is 35 mm en de uitlaat 39 mm.De gemonteerde verloopbus was eigenlijk te groot en een in de uitlaat passende bus was nog weer te ruim voor de bocht.Ten einde raad van een stuk alu plaat wat ik nog had liggen en de juiste dikte had zelf maar een verloopbus gemaakt.Na enig (aan)passen en meten zit de uitlaat naar mijn zin gemonteerd.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Stoffel met de "nieuwe" uitlaat demper.
Green Laner BSA

Thunderbolt


TinusWDB40 Stoffel

Als slechthorende ben ik niet de aangewezen persoon om dit te beoordelen.Volgens anderen is het geluid minder scherp,maar nog steeds redelijk luid.Voor mij is het belangrijkste dat er niets meer los in de uitlaat ligt te rammelen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Oude Engelse motorbladen aan het lezen en plaatjes kijken.Dan kom je nog wel eens iets leuks tegen.
Green Laner BSA

gup

126.000 geproduceerde M20  :o

Dat waren nog eens aantallen, waar zijn ze gebleven...................