Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Achterwielnaaf QD zit los in de buitenschaal.

Gestart door Rien, 25 februari 2023, 17:27:39

Vorige topic - Volgende topic

Rien

Beste vrienden van de 'QD' naven: zie de video, de binnenbus waar de lagers in zitten zit los in de buitenschaal. Een vorige eigenaar heeft de koppen van  de klinknagels en de 2 helften van de buitenschaal vastgelast. Nu zit er radiale en axiale Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. speling op. Zie ook video 2. Wie heeft de oplossing?  Groet Rien.
groet Rien

Rien

Zie video 2: Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
groet Rien

Motolab

Hoi Rien, ik kan de filmpjes niet zien..

Maar als het om de QD naaf gaat (halve naaf is duiding voor de voorwielnaaf)
Is de beste methode, door boren ter plekke van waar de klinken (normaal) zitten en "door" lassen....6 tot 8 laspunten is voldoende Dan zit de binnenbus weer aan het buitenhuis vast .

Nieuwe klinken vinden is nl lastig en die voldoende vast klinken NOG lastiger..
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Rien

#3
Citaat van: Motolab op 26 februari 2023, 23:37:01Hoi Rien, ik kan de filmpjes niet zien..

Maar als het om de QD naaf gaat (halve naaf is duiding voor de voorwielnaaf)
Is de beste methode, door boren ter plekke van waar de klinken (normaal) zitten en "door" lassen....6 tot 8 laspunten is voldoende Dan zit de binnenbus weer aan het buitenhuis vast .

Nieuwe klinken vinden is nl lastig en die voldoende vast klinken NOG lastiger..
Dank Harold. Wordt dit een 'QD' naaf genoemd, iets met Quick Dismantling of zo? De koppen van de klinknagels zijn al vastgelast. In mijn tekst zeg ik dat de nagels zijn verwijderd maar ik denk dat ze er nog deels in zitten anders zou je nu de binnenbus helemaal kunnen ronddraaien. Jammer dat je het filmpje niet kunt zien. De binnenbus kan je nu een mm of 3 draaien. Ik heb inmiddels ook gehoord dat je de binnenbus vanaf beide buitenkanten aan de buitenschalen kunt vastlassen. Voordeel is dat ik dan het wiel niet hoef te ontspaken. Ik ga kijken of ik een goede lasser vind. (Als je of iemand het filmpje alsnog wil zien: stuur mij een privebericht)
groet Rien

Rien

Citaat van: Rien op 27 februari 2023, 09:36:23
Citaat van: Motolab op 26 februari 2023, 23:37:01Hoi Rien, ik kan de filmpjes niet zien..

Maar als het om de QD naaf gaat (halve naaf is duiding voor de voorwielnaaf)
Is de beste methode, door boren ter plekke van waar de klinken (normaal) zitten en "door" lassen....6 tot 8 laspunten is voldoende Dan zit de binnenbus weer aan het buitenhuis vast .

Nieuwe klinken vinden is nl lastig en die voldoende vast klinken NOG lastiger..
Dank Harold. Wordt dit een 'QD' naaf genoemd, iets met Quick Dismantling of zo? De koppen van de klinknagels zijn al vastgelast. In mijn tekst zeg ik dat de nagels zijn verwijderd maar ik denk dat ze er nog deels in zitten anders zou je nu de binnenbus helemaal kunnen ronddraaien. Jammer dat je het filmpje niet kunt zien. De binnenbus kan je nu een mm of 3 draaien. Ik heb inmiddels ook gehoord dat je de binnenbus vanaf beide buitenkanten aan de buitenschalen kunt vastlassen. Voordeel is dat ik dan het wiel niet hoef te ontspaken. Ik ga kijken of ik een goede lasser vind. (Als je of iemand het filmpje alsnog wil zien: stuur mij een privebericht)

Lasser is gevonden. Gaat binnenkort gebeuren.
groet Rien

Motolab

Citaat van: Rien op 27 februari 2023, 09:36:23Dank Harold. Wordt dit een 'QD' naaf genoemd, iets met Quick Dismantling of zo?

Bijna goed, quick detachable  is de duiding..

Wat je nu gaat doen kan ook, wist niet dat dat wiel nog in elkaar zat  ;)


Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Rien

groet Rien