Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Benzinekraan afgebroken

Gestart door Thunderbolt, 20 februari 2024, 15:20:44

Vorige topic - Volgende topic

Thunderbolt

Vandaag de Thunderbolt van stal gehaald, tank er weer op en even gestart, zodat ik de olie kan gaan verversen. Het benzinekraantje was niet helemaal dicht dus die trok ik nog even wat aan en toe zijn die krak :-[ . Gelukkig niet veel benzine in de tank maar dat gutste er wel uit, geluk bij een ongeluk buiten, dus verdampte snel.

Nu een nieuwe kraantje en kijken of ik de rest van de kraan uit de schroefdraad in de tank kan krijgen. Iemand tips daarvoor? Mocht dat niet lukken wat zou dan een oplossing zijn?

gup

Heb je daar zelf aan zitten te hannesen!  (Pico bello bv) ;D

Kijk ff bij de gereedschapzaak of dhz voor een setje trekkers, gebruik je voor afgebroken bouten, gaatje in bout boren en linkse trekker v goede diameter en bij t linksom draaien zet die zich vast.
In jouw geval de goede trekker die pakt in het gaatje van de kraan en zou er uit moeten komen.
Zoniet met dun zaagblad inzagen, niet te diep ivm beschadigen draad in de tank, naar binnen toe wrikken en zou die los komen , als je inzaagt en doorbreekt naar binnen dan is de spanning eraf, mijn ervaring in de installatie techniek  8)

Gaat lukken , gr gup

Thunderbolt

Jazeker :-)

Bedankt voor de tips, ik ga d'r mee aan de gang.

/Dre

Thunderbolt

Het restje schroefdraad kwam er eigenlijk heel makkelijk uit. Nu een nieuw kraantje erin en dan kunnen we weer door....

gup