Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Is inmiddels op! Banden wisselen [en gratis bandenvet]

Gestart door Rien, 4 februari 2022, 17:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Rien

GRATIS GRATIS. Mocht er iemand even van het padje zijn en zelf z'n banden gaan wisselen: ik heb nog een flink voorraadje bandenvet staan. Gratis een bakje ophalen (in Ter Aar) of laat weten naar welk evenement je komt dan neem ik het voor je mee.
Is inmiddels op!
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Moet je daarvoor van het padje zijn?Heb je het wel eens gedaan of geprobeerd?
Green Laner BSA

Rien

Hoeft niet per se Tinus. De laatste jaren doe ik het zelf maar daarvoor ging ik naar een bandenzaak. Kostte 30 euri voor 2 banden en na 20 minuten stond je weer buiten. Veel motorrijders doen dat.  Gemak dient de mens. Nu vind ik het leuk om het zelf te doen.
groet Rien

Thunderbolt

Welk gereedschap gebruik je daar verder voor? Zelfde als voor de fiets maar dan groter?

gup

Ben al 35 jaar van padje af, n paar grote lepels erbij en hoppa  ;D

Rien

#5
Op een plaat met nokken werkt het makkelijker. Lichters 2 x 18, 1 x 30cm. Altijd nieuwe binnenband erin. Ook een houten standaard gemaakt om het achterwiel te kunnen balanceren, voorwiel kan in de vork. De lichters en een extra binnenband heb ik altijd in de tanktas bij me. Mocht het nodig zijn kan de Wegenwachter je helpen maar ik denk niet dat hij/zij spullen bij zich/haar heeft. Ook 2 blokjes om tussen de nieuwe band en de velg te zetten om het ventiel door het gat van de velg te krijgen, aan de andere kant van de velg een lichter tussen de band om ruimte te krijgen.
groet Rien

Thunderbolt

Mooi werk Rien!

Ik denk dat we nog een categorie genaamd Sleutelen nodig hebben waar we dit soort tips en truuks kunnen delen.

Rien

Goed idee André. Misschien een rubriek 'Restauratie en projecten' en een rubriek 'Onderhoud en sleutelen' ?
groet Rien