Ik zie dat het GoldStar topic nog leeg is, dus een leuke reden bedacht daar wat aan te gaan doen ;-)
Heel soms kom je onverwacht en op een heel bekende plek wat leuks tegen wat ook nog eens op het ons welbekende (BSA/Motorfiets) Vink lijstje staat en wat dan ook nog eens gekocht kan worden door jou, voor een ander er met de "buit" van door gaat..
Oudjaars dag... beetje browsen op "Cars & Classics".... verhip een GoldStar... DBD34... ("zal wel een "nepper" zijn..." zoals zo vaak, dacht ik) toch maar eens de verkoper benaderd via zijn directe emailadres welke ik toevallig vond... volgende dag 30 detail foto's rijker.... direct JA! gezegd... en de "helft" overgemaakt als zekerheidstelling... hoe langer ik naar de hoeveelheid foto's keek, hoe origineler hij werd/bleek... wel met het nodige boor en zaag en ander modificatie werk wat in de tussen liggende 60 jaar zoals zo vaak had plaatsgevonden, maar een mooie basis vond ik.. de "echte authentieke" zaken zijn er..: CB32 frame, GS blok, RR2T bak, Dunlops, GP3 carb, GS rearsets, GS rempedaal, GS yoke's, 190mm remnaaf het is er allemaal.. en owja originele Lyta 5 gallon tank zit ook onder de rode lak verborgen (dus deukjes, maar dat is op te lossen) en de rest heb ik wel liggen grotendeels
een vorige eigenaar heeft er op diverse plekken VIDEO ingeslagen, teneinde het voor hem/haar te markeren oid.. hoort nu bij de historie vd fiets...
Ian Jackson , de archivaris vd GS club in de Uk ff een email gestuurd, en ja hoor, matching numbers conform de dispatch records.., zelfs nog een vermogensbank rapport er van beschikbaar. Hoe mooi wil je het hebben ;-)
eind '60 in clubman uitvoering geleverd / verscheept naar de Indonesische importeur in jakarta (sta je ook niet zomaar bij stil dat dat gebeurde toen maar ook, waarom niet?) en in de jaren tachtig op een of andere wijze naar zweden verscheept..
Nu druk bezig met de heropbouw nadat hij geheel gedemonteerd is, teneinde er een rijdbaar en betrouwbaar geheel van te maken... Bak is goed, blok doen we geheel fris opbouwen, tank is inmiddels uitgedeukt.. maar weet nog niet of ik de hele fiets wel bling wil maken, liever niet... dus ga proberen een combi te maken met diverse delen "as is" en dat houdt ook in met deels roest (omdat dat gewoon zo is) kijken wat er uit komt... ik houd van sleetse autentieke look t/o over gerestaureerd, maar soms heb je helaas geen keuze als het geheel "te erg" is , we gaan het zien..
NEB krukas ligt al klaar (top product, sterk en betrouwbaar en gezien de prijs van een nieuw GS big-end + uitrichten een simpele keuze voor mij) de originele gaat in het authentiek kistje
een kleine hoop dat hij voor de IR 22 in Belgie gereed is, maar zo niet pakken we een andere BSA ;-)
zie foto's in bijlage voor de "as found" staat
keep you posted!
Harold