Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40WD trillen

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 24 juni 2022, 23:15:30

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Zou het trillen van de B40WD beïnvloed kunnen worden door de carburatie of het ontstekingstijdstip?
Aangezien ik buiten mijn eerste motorfiets een BMW R25/3 geen ervaring heb met een 1 cilinder vraag ik me af hoe "erg" een B40 kan trillen.
Green Laner BSA

Rien

Even gevraagd aan iemand met ervaring, dit is zijn antwoord: "Is er een nieuw bic-end ingezet en zijn de krukas en vliegwielen goed gebalanceerd en een originele zuiger gemonteerd. Kan de vervroeger van de ontsteking zijn, de veertjes kunnen uitgerekt zijn, loopt dan stationair niet mooi rustig. Zitten al de bouten van het blok in het frame wel goed vast, enz."
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Er is geen nieuw big end ingezet.Er is wel een hoge compressie zuiger gemonteerd i.c.m. een snellere nokkenas,grotere inlaatklep en grotere carburateur.Wat betreft de vervroeger.Er is een elektronische ontsteking gemonteerd.Ik ga er vanuit dat ik alle bouten van het blok heb vastgezet.Wel heb ik de uitlaat beter gemonteerd wat die had contact met de voetsteun en daardoor ook met het frame.Dit gaf wel een kleine verbetering.
Aangezien ik geen vergelijk heb kan het allemaal best wel normaal zijn.De gemonteerde LED lampen vinden het trillen niet zo fijn,want ik heb er al twee hersteld.Solderingen hersteld en printen vastgezet met twee compo en ze blijven het zo te zien nu wel werken.
Green Laner BSA

Rien

Ik weet niet hoe je tank is bevestigd maar bij mijn A7 tweecilinder kon ik het verschil goed merken nadat ik de rubbers onder de tank had vernieuwd. Ook voel ik verschil met een volle of minder volle tank. En ook als ik de tanktas die standaard op het bagagerek zit op de tank zet: meer trillingen. Maar met volle kampeerbepakking achterop is het weer een stuk minder. Vreemd maar waar.
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

#4
Er zitten nieuwe rubbers onder de tank.De tank trilt ook niet zo erg als de rest.
Green Laner BSA

gup

Leer er maar mee leven jongens, trillen blijft die doen. Enigste wat t zou kunnen verminderen ,is je krukasvliegwielen dynamisch te laten balanceren.
Ik doe ook al het mogelijke met rubber, heb ze zelfs in de koplamp bevestiging, om de ampèremeter wat langer heel te houden.
Ik kan ook voelen aan de tanktrillingen ofdat ik moet tanken. Vol trilt hij minder , komt omdat gewicht mee telt.
Ben ook van alles al verloren door t trillen. Zelfs scheurende spatborden kun je ervan krijgen.
In de RE zit balans as in kun je een bak koffie erop zetten zonder dat ie eraf trilt, das vooruitgang ;D