Auteur Topic: C10  (gelezen 201 keer)

tomvanmeurs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
C10
« Gepost op: 4 juli 2022, 19:34:20 »
Ook pas m,n dynamo laten reviseren bij A.Kramer, op een gegeven moment geeft ie de geest en in mijn geval kon ik m leegschudden waarmee de collector plus borstel totaal vermalen waren.
Meteen een elektronische regelaar in de oude behuizing laten zetten, man wat een verschil zeg, de amp meter naald doet wat hij moet doen en staat mooi stil zonder te slaan. Wel een rib uit je lijf maar wel de moeite waard. Gelijk beter starten ook met een volledig geladen accu.

gup

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 302
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
Re: C10
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2022, 20:55:05 »
Klopt Tom, er is tegenwoordig een hoop verbeteraar spul te koop. Kost soms wat maar scheelt soms n hoop ellende en ergernis. 30 jaar geleden electronische ontsteking erin gezet in mijn a65 , en er nooit spijt van gehad. Heeft me nooit meer parten gespeeld en blijft altijd op tijd staan. In de begin jaren , dan was t de vervroeger, dan weer de puntjes, condensator etc………
Ook de elektronica heeft over al die jaren een vlucht genomen, regelaars enz. Ipv zener diode enz.

Nu de nieuwe BSA nog ;D

tomvanmeurs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: C10
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2022, 20:26:41 »
Ja die oude beestjes blijven je wel bezig houden,maar liever het onverwachte dan zo,n plastic Tupperware 
Apparaat. Het is wel verrassend dat er nog zo veel voor te krijgen is voor de oldtimer .

gup

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 302
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
Re: C10
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2022, 21:52:36 »
Ja er is best nog wel veel voor te krijgen, motorisch zeker vind ik. Goed plaatwerk wat minder. Heb veel met reproducties gehad en dan was het , het toch eigenlijk net niet. Je moet er dan altijd nog iets aan doen, terwijl het toch domweg kopieëren is.
Schroefdraden die niet diep genoeg getapt zijn bijvoorbeeld enz enz. Dan word je er wel eens ziek van. In het buitenland ook nog zat te krijgen, zeker ook in de USA. Kijk maar eens op e-bay.
Het verzenden nekt je wel eens , soms geld ook wel : beter te duur als niet te koop.
Ja , met Tupperware heb ik ook niks, hoe goed ze ook mogen zijn. Nog nooit Japans gereden bijvoorbeeld. Wel eens even een rondje op de motor van mijn maatje van me als die weer wat anders had. Dan zei ik altijd, dat doe ik wel als het donker is, zodat ik niet herkend zou worden ;D ;D
Maar was altijd weer blij dat ik op mijn BSA stapte 8)

Daarom smaken verschillen, en dat is maar goed ook.

tomvanmeurs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: C10
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2022, 18:21:53 »
Nou ja Japans is in zoverre wel handig als je bv woon/ werk moet doen zoals ik,ik gebruik voor dagelijkse ritten een Yamaha xt 600, prima voor wat polder werk en zo , met de nukken van m,n c10 ben je nooit zeker of je op tijd op het werk komt.
Japan’s geeft net iets meer vertrouwen,ofschoon de wat zwaardere bsa,s misschien wel beter uit de verf komen qua betrouwbaarheid.

gup

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 302
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
Re: C10
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2022, 22:21:15 »
Deed vroeger ook 3 jaar lang woon werk verkeer op de BSA, jaren 90. Deed alles wat die moest doen. Moest ook wel eens sleutelen in het weekend bijvoorbeeld om maandag weer de pad op te kunnen.
Maar heeft me weinig laten staan. Afijn lees mijn anekdotes maar eens daar waren wel een paar serieuze dingen bij.(stamtafel sectie)


Dan is zo’n jappenbak een goede uitkomst dat is waar.

Je kunt een BSA best betrouwbaar maken, met de technieken die er nu zijn.