Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B31 hoofdsproeier

Gestart door Tim, 11 september 2022, 22:25:17

Vorige topic - Volgende topic

Tim

Hallo allemaal!
Ik heb onlangs een nieuwe Amal 376 op mijn B31 uit '56 gemonteerd, er zat een Wassell concentric op, en vroeg me af hoe het zit met de hoofdsproeier.

Ik heb de Nederlandstalige versie van het onderhouds boekje en ook het haynes handboek en kwam er achter dat er twee verschillende sproeiers worden voorgeschreven.

Momenteel rijd ik zonder luchtfilter (het rubber van carburateur naar filter past niet, tips welkom) en kon in het Nederlandse boekwerk vinden dat een hoofdsproeier van 200 dan gebruikelijk is, terwijl haynes 260 voorschrijft. Kan iemand me vertellen wat de gebruikelijke maat sproeier is of heeft iemand ervaring met een van beide?

Alvast bedankt.
Tim


TinusWDB40 Stoffel

Vandaag heb ik op de moto retro beurs in Wieze een BSA singles restoration boek gekocht en hier kwam ik de volgende de volgende informatie tegen.
Green Laner BSA

Tim

Bedankt, helder overzicht. Dan klopt dus wat er in de Haynes manual staat en zit er mogelijk een foutje in de NL vertaalde versie

Motolab

Citaat van: Tim op 11 september 2022, 22:25:17

Momenteel rijd ik zonder luchtfilter (het rubber van carburateur naar filter past niet, tips welkom)

Zonder LF rijden is erg slecht voor je zuiger....

Voor hulp zijn foto's het handigst, want wat heb je voor luchtfilter, welk rubber en WAT past dan niet?

Etc. Etc.
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD