Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

“Nieuwe” jaren 30 aanwinst

Gestart door Motolab, 30 september 2022, 21:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Motolab

Geen heel technisch topic, maar het is hier nog leeg dus dacht : "maak ff een 1e start hier "

Ik zocht al een paar jaar een autentiek en ongerestaureerde jaren 30 BSA..
Omdat ik al een 1940 WM20,  dus zijklepper heb, zocht ik een kopklepper... en bvk een "sloper"

Ongerestaureerd in mooie staat is lastig te vinden, dus als je wat vind, is het snel toeslaan geblazen..

In Kopenhagen, Denemarken vond ik een ideaal exemplaar onlangs...   Een M35-11 voor de niet ingewijden dat is een 1935 600cc kopklepper sloper

Volgens Leon Hoppenbrouwers aan de hand van de corresponderende frame en bloknummers in April 1935 aan de Deense importeur in Kopenhagen geleverd.. en conform het originele kenteken  in augustus 1935 op kenteken gezet voor de 1e eigenaar.... Een wasserette eigenaar. Die heeft hem een paar jaar bereden en ook af en toe geschorst, oa tijdens WO II , hij is een keer overgeschreven in de jaren '40 naar een schilder (weetje: in denemarken stond vroeger je beroep op je kenteken) de namen weet ik ook (alles is nog steeds traceerbaar in de openbare deense belasting publicaties van dec jaren 30,40 en 50 heb ik gezien dus die namen houd ik ff voor mezelf)
welke hem voor het laatst in 1964 geschorst heeft... en "opgeborgen". 
Die man is nu bijna 90...  en heeft hem pas geleden aan een kennis van mij verkocht, waar ik hem weer van gekocht heb...

Hij is in erg originele staat... originele eerste lak, chroom, emblemen, bijna alles op het (te) nieuw zadeldekje, een 2 jr te oude altette ('33.'34)  en een "add on" accu bak deel na... (de uitlaten weten we niet zeker... volgens Leon, kan het Denemarken specifiek zijn geweest, Frankrijk kreeg nl ook deegrollers ipv fish tails geleverd blijkt) dat wat niet 100% klop is snel te "herstellen" gelukkig..  correcte Altette uit '35 heb ik wel liggen..

Olie afgetapt, ontsteking gesteld...verse olie er op, carb schoongemaakt en starten lopen...
Voor de RDW nog ff accu er op gezet (overbodig maar vond ik wel zo netjes, is altijd minste gezeur) en alle verlichting doet het gewoon!  Perfect!

Maandag 08.00u naar de RDW geweest, om 17.00u dezelfde dag was hij al ingeschreven! Nummer bekend dus, plaat besteld, klaar, rijden..

Hier bij de catalogus pagina (11) en enkele foto's (ongepoetst nog) van de daadwerkelijke fiets...


Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Rien

groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Die ziet er goed uit zeg.Mooie aanwinst.
Green Laner BSA

gup

Heerlijk om te zien : "as is".

Houden zo, niks aan doen.

Motolab

#4
Update: er zitten 2 verschillende deegrollers op mijn sloper...
Ik denk dat mijn fiets origineel geleverd is met deegrollers aan Denemarken, bekend feit is dat diverse landen soms andere specs vroegen dan in de Engelse BSA folder stonden (frankrijk eiste dat model dempers ipv de fishtails ook in die jaren)
1 lijkt origineel, andere lijkt iets later type, zie dezelfde er maar eens bij te krijgen... daarnaast vind de fishtail dempers uit de folder toch de mooiste look op de M35-11

Dus, sinds zitten er nu 2 fishtails op sinds een 3 maand..
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Motolab

#5
Sloper rijdend mee gehad naar het gezellige Summercamp 2023

92 km rit enkele reis...
Verbruik 1:18 aan benzine......

Met z'n 600cc vanzelfsprekend wat hoger verbruik dan de B31...

Joost had z'n '29 500cc sloper ook meegenomen..

Net als Jochen, Arie en Annet, dus ff een Sloper line-up gedaan met z'n allen

Leuk!
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Thunderbolt

Heel erg leuk Motolab! Mooie plaatjes ook. Veel plezier  8)