Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Koppeling vast

Gestart door Thunderbolt, 21 december 2020, 09:18:06

Vorige topic - Volgende topic

Rien

Succes André. Pas op met coating in de tank: het schijnt dat sommige coatings niet tegen benzine met ethanol kunnen! Er zijn er ook die de tank schoonkrijgen met grind, schroefjes, knikkers en wat al niet en daarna alleen maar niet-ethanol-houdende benzine tanken die geen vocht aantrekken zoals V-Power en BP Ultimate.
groet Rien

Thunderbolt

Er kwam al het nodige uit de tank, van die aangekoekte benzineresten. Het schijnt dat de Amal carb wel tegen ethanol bestand is. Anders gewoon de ethanol en benzine scheiden zoals ik langs in de nieuwe PA, en dan een borreltje maken van de ethanol, mooi verhaal.

gup

Vind t voor mij vreemd, lees en hoor die verhalen meer, van vastzittende koppeling. Ik moet bekennen dat dit zich bij mij in die 34 jaar nog nooit voorgekomen is. Gebruik ook gewoon 10w40 Motorolie in de primair. Enigste wat ik te klagen heb, is dat hij het volle vermogen niet aan kan en klein beetje gaat slippen. Ook al is het olieniveau goed. Ik zie het eigenlijk als een droge koppeling met een oliebad voor de ketting, geen goede combinatie vind ik. De a10 plunjer heeft tenminste nog een deksel over de koppeling om er geen olie bij te krijgen. Wat vinden jullie?

Gr alex

Thunderbolt

Het probleem is inmiddels opgelost. Zoals gezegd zaten er twee sets platen in, de drie donkerde bleken te plakken. Die zijn vervangen en daarmee is het definitief opgelost  8)

gup

Zoals ze hier zeggen : ik worstel en kom boven.
 
Kan lang of kort duren maar komt voor mekaar, succes met je koppeling.