Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Afstellen overload koppeling c10

Gestart door Wil Ligthart, 26 januari 2023, 17:10:51

Vorige topic - Volgende topic

Wil Ligthart

Hallo,
Kan iemand me helpen aan een instructie hoe de krukas overloadkoppeling op mijn C10 goed af te stellen?
Gr,
Wil

Motolab

Bedoel je de schockabsorber? De cushdrive?

Daar valt niets aan af te stellen eigenlijk...

Zorg dat je de juiste bijelkaar passende materialen hebt...

De juiste veer,  borgplaatje, aandraaien, vast "slaan" (met drevel en hamer (bvk koper hamer) en zodra goed vast (geen beweging meer in te "slaan" (met beleid natuurlijk) sla je het borg plaatje om, liefst aan beide zijden, kan vaak door de veer iets te draaien..

Dat werkt het zelfde als op alle pre-unit B-C-M modellen overigens...(non alternator)


Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Wil Ligthart

Hartelijk dank, hij moet moet dus blijkbaar gewoon helemaal vast. 
Hij zat lang niet vast toen ik hem onlangs voor het eerst opende, vandaar de vraag. En dat het een cush drive heet wist ik helaas ook al niet, ik ben een BSA beginneling...
Daarnaast weet ik nu ook dat ik een borgplaat mis, dus die ga ik ook bemachtigen of maken.

Fijn dat ik zo snel verder op gang geholpen ben, super!

Motolab

#3
Graag gedaan

Borgplaatje heb ik wel

Klik

Borgplaat cushdrive

Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD

Wil Ligthart

Ik had de borgring al bemachtigd, maar volgende keer kijk ik eerst bij motolab