Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Triumph 4-veers op A7 SA '54

Gestart door Rien, 25 september 2023, 17:05:11

Vorige topic - Volgende topic

Rien

Mijn kleinzoon van 4 jaar vertelde me pas dat ik ouderwets ben. "Waarom ben ik ouderwets" vroeg ik. "Je leest een krant" was zijn antwoord...  Goed, ook op ander gebied ben ik ouderwets en/of zo je wilt traditioneel: ik heb nog steeds de 6-veers in de A7. Komt tijd komt raad, ik ga over op de 4-veers Triumph. Wie heeft er ervaring met deze omschakeling?  Alle reacties zijn welkom...
groet Rien

Rien

4-veers zit er op. Werkt super, had ik veel eerder moeten doen!
groet Rien

gup

Wat werkt er nu beter Rien? Betere bediening, of had die eerder de neiging om te slippen?
Lijkt mij dat hij soepeler bediend met 4 veren.
Wat voor olie heb je in de primaire bak?

Rien

Beter: Met minder kracht ontkoppelen. Bij stilstaan in z'n vrij kunnen zetten, platen komen echt los. In de primaire zit SAE 50.
groet Rien

Rien

Alles werkt prima maar alleen de standaard adapter op de versnellingsbakas (oude nummer 42-3170) heeft een vrij kleine/smalle flens om het huis te ondersteunen. Inmiddels is er een betere uitvoering waarvan de flens breder is. Zie plaatje. Ik heb deze nu besteld. Tekst van De Groot:
koppelings naaf BSA 4 veers koppeling.

made by SRM, UK

Requires thrust washer 57.3931  adaptor to fit 4 spring clutch to A7 A10 B33 Etc swingarm ,mainshaft.
Felt sealing washer included which is an upgrade on the BSA oil scroll that did not work !�
groet Rien