Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

A7 Swinging Arm '54 Zuigers Nokkenas

Gestart door Rien, 26 december 2023, 19:04:21

Vorige topic - Volgende topic

Rien

Update 20 april 2024:
Alles draait weer. Maakt wel veel herrie bij de tuimelaars op de klepstelen bij klepspeling van in 0.25mm en uit 0.40mm. Zal wel met het andere 'karakter' van de nokkenas te maken hebben. Klepspeling staat nu op in 0.18mm en uit op 0.23mm. Is beter. Als ik het goed heb berekend zit ik nu op een compressieverhuoding van 1 : 7.2 tov standaard 1 : 6.7. Wordt vervolgd.
groet Rien

gup

Heb daar ook weleens : mee geƫxperimenteerd ivm het lawaai wat te verminderen. Zelfs een keer met hete motor na een rit de speling gemeten , en bleek nog wat te winnen om de speling te verminder afgezien van de fabrieksinstellingen.
Blijft tricky , je zal t niet te krap moeten doen zodat de klep altijd wel volledig sluit.
Heb zelfs jaren geleden een verbrande uitlaatklep gehad, leek wel ofdat ze er met een snijbrander een hoekje hadden uitgesneden. Kon niks anders ontdekken dat er misschien een stukje kool tussen de zitting was blijven zitten/kleven.
Ontsteking en carburatie waren in orde. Inclusief de klepspeling

Nieuwe klep gemonteerd en ingeslepen , t heeft zich niet meer voor gedaan.

Die ouwe blokken zijn naar moderne maatstaven toch niet stiller te krijgen,

Het blijft Shake, ratele and roll  8)

Rien

Ik begin inmiddels een beetje aan het getik op de klepstelen te wennen. Koud hoor je ze heel goed, warm minder. Nu gesteld op in 0.23 en uit 0.28mm. Ook op kleine speling loopt hij goed. Met grotere speling loopt hij op lage toeren mooier lijkt het.
groet Rien

gup

Hallo Rien, hier misschien wel interessante informatie voor je, vooral de laatste reactie.

https://www.bsaownersclub.co.uk/bsaoc_forum/index.php?topic=18889.0

Gr gup

Rien

Citaat van: gup op  6 mei 2024, 17:44:11Hallo Rien, hier misschien wel interessante informatie voor je, vooral de laatste reactie.

https://www.bsaownersclub.co.uk/bsaoc_forum/index.php?topic=18889.0

Gr gup
Dank Alex. Heel toepasselijk. Ik merk dat het tikgeluid op de klepstelen verandert-vermindert bij minder speling. Dus ik denk niet dat het met de cam en de -volgers heeft te maken.
groet Rien

gup

Toevallig kwam ik de uitlaatklep nog tegen uit mijn verhaal eerder, bewaard als soevenier.

Hier n paar foto's........