Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

BSA c10

Gestart door tomvanmeurs, 29 januari 2025, 18:56:31

Vorige topic - Volgende topic

tomvanmeurs

Hoi allen ben al een tijdje in bezit van een c10, 1951,ik wil graag een nieuwe velg en spaken monteren in 19 inch wiel.ik ben nu bezig met de wiellagers die bestaan uit een cup en cone.nu adverteerd dragonfly's met een complete set  ipv losse kogeltjes,op zich een goed idee lijkt me maar het probleem is dat aan de tandwiel zijde de maat klopt maar aan de remtrommel zijde is het kleiner . Heeft iemand hier ervaring mee?. Tom.

Rien

Hi Tom, ik had je vraag doorgestuurd aan iemand met ervaring met de C10's. Dit is zijn antwoord:                   

"Zou het niet weten de wijsheid haal ik uit het onderdelen boek. Het is mogelijk dat links en rechts verschillende maten zijn"

Groet Rien
groet Rien

gup

Ben geen C10 kenner maar als dit zou zijn, kom je 2 verschillende onderdeel nummers tegen. Voor links en rechts lijkt mij.
Is dat niet in de boeken terug te vinden?
Je kunt ze ook terug vinden op de site van de EMW.

tomvanmeurs

Bedankt allen voor interesse in dit,ik had gezien dat er verschil zit in links en rechts,maar dragonfly's kan alleen 2 dezelfde maten leveren. Weet iemand nog een adres om zwarte velgen en spaken te leveren? ,ik ben ook in contact met Haan wheels, maar iets in de buurt van noord Holland zou wat handiger zijn.

Rien

Citaat van: tomvanmeurs op  5 februari 2025, 15:37:13Bedankt allen voor interesse in dit,ik had gezien dat er verschil zit in links en rechts,maar dragonfly's kan alleen 2 dezelfde maten leveren. Weet iemand nog een adres om zwarte velgen en spaken te leveren? ,ik ben ook in contact met Haan wheels, maar iets in de buurt van noord Holland zou wat handiger zijn.

Welke velgmaat zoek je?
groet Rien

Rien

Citaat van: Rien op  5 februari 2025, 15:43:44
Citaat van: tomvanmeurs op  5 februari 2025, 15:37:13Bedankt allen voor interesse in dit,ik had gezien dat er verschil zit in links en rechts,maar dragonfly's kan alleen 2 dezelfde maten leveren. Weet iemand nog een adres om zwarte velgen en spaken te leveren? ,ik ben ook in contact met Haan wheels, maar iets in de buurt van noord Holland zou wat handiger zijn.

Welke velgmaat zoek je?

Je stuurt een oude spaak of meerdere maten indien nodig, naar Haan en zij sturen het naar je op. Heel makkelijk. Liever géén RVS, die breken sneller dan galvani.
groet Rien

gup

https://www.devonrimcompany.com/bsa/

Dit is minder in de buurt ;D , handige site. Alleen al voor de info.
Heb mijn velg hier vandaan, binnen 3 dagen geleverd, maar kost je wel +/- 30€ extra vanwege de invoer belasting.

tomvanmeurs

Leuke site zeg,maar ik heb m al bij Haan afgeleverd.kost wel wat maar is wel goed. Ik zag nog een Chrome velg voor deze c10 bij de Engelse motorwinkel hier vroegen ze 120 euries voor,maar ik ga liever voor een originele uitstraling en dat is zwart.

gup

De haan is wel goed ja, heb mooie dingen gezien van die mannen. Wist ook niet dat er bij jou een zwarte velg in hoort. Zag de Chrome velg ook te koop maar geen spaken, dat is dan weer jammer.
Hou ons maar op de hoogte , wat mankeerde aan de oude velg trouwens, roest.........

Gr alex

tomvanmeurs

Ja roest en een paar deuken,de spaken zelf kwamen ook door het velglint heen. Ja het achterwiel moet wel goed zijn anders wordt het zo,n truttenschudder zonder achtervering,het is slecht rijden dan.

gup

Ben benieuwd naar t resultaat, de naaf word ook gespoten neem ik aan?

Gooit er maar n foto van op t forum als je wiel klaar is.

Succes

tomvanmeurs

De velg wordt gepoedercoat, de naaf is al zwart.