Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Gevraagd B33 blok

Gestart door driesmul, 17 januari 2021, 15:25:04

Vorige topic - Volgende topic

driesmul

Ik zou mijn B31 wel wat sneller willen hebben.

Wie O wie heeft er nog een B33 blok over ?  (Big finn graag)

IK HEB INMIDDELS EEN B33 BLOK GEVONDEN
Guzzi V7 Stone-TestaRossa en BSA B31/33
allemaal met de Zumo XT
Skoda Karoq 1.5 TSI (bij regen of kou).

"In matters of security only paranoia is good enough"

John

Dries,
Als het alleen om de snelheid gaat, dan wordt het met de B33 niet veel beter, oplossing zou kunnen zijn om andere nokken (Goldstar) te monteren en de compressie iets te verhogen.
Overigens heb ik nog wel een opgeboorde B31 cilinder liggen (400cc) met Triumph zuiger, maar is in slechte staat, zal gehoond moeten worden met een nieuwe zuiger.
Groet John

driesmul

Hi John,
Heb ooit ergens gelezen, dat een B33 in 3 net zo hard loopt als een B31 in 4.
En ik weet wel, dat de M33 van mij broer een stuk sneller is dan mijn B31.
En daar (in die B31) zit al een Toyota zuiger in van 75 mm.
Guzzi V7 Stone-TestaRossa en BSA B31/33
allemaal met de Zumo XT
Skoda Karoq 1.5 TSI (bij regen of kou).

"In matters of security only paranoia is good enough"

John

Ja, dat kan wel kloppen, alleen houdt de motor dat niet lang vol. Plat op de tank heb ik met mijn B33 137 aangetikt, en dan gaat het enorm te keer daar onder. Het blijft gewoon zo dat de B31 en de B33 zich niet prettig voelen op de snelweg, al valt het op dit moment bij 100 Km/h wel mee.
En op de B wegen gaat het met beide motoren uitstekend. Zelf nooit de behoefte gehad om met de B33 de snelweg op te zoeken, of het moet niet anders kunnen.

walter wijnhoven

Hoi Dries, ik lees dat je de B31 wil kietelen,
Ik heb er ook een en heb hem 10 tal jaren geleden naar JV Motors gebracht. Nu is hij 410cc met een honda cross zuiger erin.
Primair tandwiel 2 tanden erbij, maar nog steeds geen racer!!! Met 90 vindt ik het welletjes, Voor meer snelheid zou ik met een ander type verder zoeken, groeten Walter Wijnhoven.

driesmul

Mensen, Bedankt voor het mee-denken.
Inmiddels heb ik een B33 blok gevonden en tzt. zal ik wel met mijn B31/33 op een BSA event verschijnen.
Heb wel besloten om als B31 naar Sigmaringen te gaan, want het bestaande B31 blok vertrouw ik voor 200 %
Guzzi V7 Stone-TestaRossa en BSA B31/33
allemaal met de Zumo XT
Skoda Karoq 1.5 TSI (bij regen of kou).

"In matters of security only paranoia is good enough"