Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Krukas lagerombouw A 65

Gestart door gup, 7 januari 2022, 23:40:45

Vorige topic - Volgende topic

gup

Is er iemand hier, die ervaring hier mee heeft. Een keer laten doen in Nederland. Waar, hoe, wat, hoeveel € ?

Ben weer toe aan nieuw lager, dus wil de opties bekijken, was 25 jaar geleden nog betrekkelijk nieuw dat toegepast werd.

Gr alex

gup

Er zijn hier toch wel leden die met een ombouw op een A65 rondrijden?......

Thunderbolt

Hey Gup,

Wat behelst zo'n ombouw precies?

Je zal eens kijken of ik iemand binnen de club kan vinden die daar wat over kan zeggen.

gup

Dat wil zeggen dat de bronzen bus eruit gaat en vervangen word door gecombineerd kogel/ rol naald lager om radiaal en axiale krachten op te vangen. Oliegaatjes in krukas word dicht gelast en en afgeslepen. Nieuw oliekanaal word aan de voorkant van de krukas opnieuw ingeboord. En oliedruk komt via omgeleide olieleiding via de innercover met oliekeering de krukas in.
Moet nieuw oliekanaal in Carter geboord worden. Krukas bewerken en innercover en wat laswerk aan Carter. Zie SRM in Engeland. Zij doen ook deze ombouw.
Neem aan dat dit ook wel in NL gebeurd, maar waar / wie?.

Rien

Ik denk dat Peter Derks wel meer over de details van de A65 kan vertellen. Ik weet niet of hij lid is van het forum maar op FB vind je hem wel bij BSA-OC NL.
groet Rien

gup

We zullen eens kijken. Er zijn toch misschien wel leden die dit hebben laten doen? Waar ik mijn revisie toen liet doen, deze man is nu gepensioneerd en met het bedrijf gestopt. Dus zoek nu een revisiebedrijf die ervaring heeft met het vervangen van de bronzen bus of ervaring heeft met een krukasombouw wat betreft het krukaslager.
Het liefst een bedrijf met ervaring met oldtimer motorfietsen, want het is oude techniek.

Bedankt voor info , gr gup