Nou, thunderbolt de symptomen wijzen er wel naar. Als de motor koud is doet zich dit verschijnsel niet gauw voor. Als die warm is , is de olie dunner en komt de kwaal pas naar boven. Geen paniek, gewoon alles nalopen. Als je de oliepomp eraf hebt, probeer dan de krukas op te tillen in het lager. Als je dan de olie ervan tussen ziet komen lijkt het erop dat ie versleten is. Ik kon uiteindelijk een voelermaatje van 0,03 inch ongeveer 0,06 mm er tussen krijgen voorzichtig. Rijd je in deze toestand verder door is er kans dat de oliedruk niet meer in je linkse drijfstang lager komt en kan vastlopen. ( heb ik al n keer gehad lang geleden). Dit komt omdat je oliedruk ontsnapt bij je krukaslager ( bronzen bus) en niet meer je verste drijfstang bereikt.
Dit probleem word erger als je te dunne olie gebruikt 10w40 bijv, maar neem aan dat je andere gebruikt.
Maar geen paniek, gewoon onderzoeken.
Als je lampje brand en je geeft gas verdwijnt het dan ook? 3000 toeren bv?
Controleer ook je oliedrukklep. Dop rechts onderaan je blok. Bij verversen van olie maak ik m altijd schoon. Zou kunnen dat hij open gaat staan en niet meer terug komt, zit een veer achter, vervuiling misschien. Ze worden wel eens vergeten schoon te maken met verversen. Stel dat ie blijft hangen dan loopt je olie rechtstreeks door naar je sump plate onderaan in je blok.
Succes
Succes