Het gaatje in de houder bij wormwiel zou niet moeten geven. Er zit toch n O ring achter je wormwiel? Deze sluit het drukcompartiment af.
Het huis ziet er minder best uit , lijkt wel gietgallen ( luchtbellen wat in gietproces zit). Het huis waar de tandwieltjes in zitten behoort perfect te wezen, hier zit nergens pakkingen tussen ofzo. En heeft een bepaalde tolerantie nodig om te kunnen draaien zonder drukverlies . Het is een tandwielpomp, de olie word meegenomen tussen de tandjes en word getransporteerd naar andere zijde en door het andere tandwieltjes weg geperst naar de olietgang.
Kijk even op YouTube ofzo naar werking tandwielpomp. Dus het huis is heel belangrijk aangaande drukverlies. Zal vanavond mijn oude pomp uit 1990 eens opzoeken voor je, kun je verschil zien. Heb destijds bij de revisie een nieuwe gekocht ivm totale revisie van het blok. Koste een rib uit mijn lijf, en dat kosten ze nog steeds

Dat je tandwielen moeilijk (zwaar) draaien kan wel kloppen. Aan de nokkenas zitten al je kleppen nog verbonden met ingedrukte klep veren. Aan de krukas zeul je ook je zuigers nog mee, zwaar als je dit met de hand wil draaien,en je primaire bak zit er ook nog aan. Logisch dat ie zwaar draait.
Als je de 2 strepen op nokkenas en tussenwiel gelijk zet en je verdraait het hele spul dan grijpt n moment later het puntje op krukastandwiel op het streepje van het tussenwiel. Zou moeten kloppen zo.
Maar let op, 2 x omwenteling krukas is 1x omwenteling nokkenas. Dus je ziet na 1 omwenteling krukas de strepen totaal niet overeen komen , dat gebeurt pas bij de laatste 2e omwenteling ,dat de strepen gelijk komen.