Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

digitaal handboek M20

Gestart door Wim O2, 22 december 2020, 10:46:02

Vorige topic - Volgende topic

Wim O2

ik heb deze in papieren vorm en vond ook een digitale versie,  wil deze graag delen voor de liefhebber .openen met microsoft Word   ,, geen idee of er rechten aan verbonden zijn

Hdyk

Beste Wim O2,
Bedankt voor deze digitale versie van het onderhoudshandboek voor de M20. Ik heb alleen een papieren versie.
Mijn als M20 geímporteerde BSA bleek een 600cc binnenwerk in het blok te hebben.
Starten heb ik altijd lastig gevonden. Bij het aantrappen binnen de kortste keren verzopen. Met aanduwen loopt hij vrijwel meteen. Na de revisie van de Magdyno door Japie, bleef het euvel bestaan.
Sinds kort probeer ik dat met een Amal concentric R626/33. Maar ik ben op zoek naar de gegevens van welke hoofdsproeier ik dan moet gebruiken.
Met vriendelijke groet, Henk van Dijk.

Motolab

Citaat van: Hdyk op  7 februari 2021, 16:42:29
Starten heb ik altijd lastig gevonden. Bij het aantrappen binnen de kortste keren verzopen. Met aanduwen loopt hij vrijwel meteen. Na de revisie van de Magdyno door Japie, bleef het euvel bestaan.
Sinds kort probeer ik dat met een Amal concentric R626/33. Maar ik ben op zoek naar de gegevens van welke hoofdsproeier ik dan moet gebruiken.
Met vriendelijke groet, Henk van Dijk.

Ik realiseer me heel goed dat je reactie eentje is van 1  1/2  jaar oud is, maar indien nog van toepassing dan wel future reference...

Een m20 /21 is gemaakt van 1937 t/m eind jaren 50... versies MET en Zonder Luchtfilter, om iets te kunnen roepen  is het altijd fijn iets te weten van jou configuratie, met of zonder LF en indien met, welke/wat voor..

Eea heeft sterk invloed op de hoofdsproeier...


De M20/21 werd geleverd met een Amal 276 EN/ of met een monoblok... op beiden loopt deze uitstekend...
Er is ook geen enkele reden waarom de meest slechte carburateur (concentric) van Amal er op zou moeten ;-)
Als hij doet wat je omschrijft, is het heden ten dage 99 vd 100 x een versleten carburateur. Soms laat een carb zich nog "redden" door een verse inhoud, naald, naald sproeier en schuif.... Maar meestal is het huis ook ingesleten, ook niet raar na 80 tot 50 jaar gebruik (vaak zonder luchtfillter) ..

Mijn advies koop een nieuwe pre monoblock of monoblock...zijn gewoon te koop... van Amal...
MET de juiste schuif/afschuining, juiste naald etc...
M20/21 is bij normale temperaturen een makkelijke starter, behalve als het erg warm is EN de carb niet goed geisoleerd is door een tufnol washer tussen de carb en cilinder...  ook wil het helpen een tussenstuk tussen inlaat manifold en de carb te plaatsen ism de tufnol washer... e.e.a heeft te maken met te warme carburateur dan...

Ik heb geen concentric data, want zo is de M20/21 nooit geleverd af fabriek (of ik heb iets gemist)

Wellicht zijn er andere ervarings deskundigen
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD