Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Gup’s A65 Lightning 1970

Gestart door gup, 2 juni 2021, 00:04:47

Vorige topic - Volgende topic

gup

Heb toch maar besloten dat ik de TLS naaf zwart spuit. Origineel is die zilverkleurig. Ik vind zwart in combinatie met een chromen velg en gepolijste alu rand van de rem ankerplaat mooier. Aan de linkse zijde had ik al een nieuw chromen deksel zitten dus dat steekt mooi af vind ik.

Heb al eens een zwarte TLS naaf gezien die op een omgebouwde vork zat van een A10 en vond het mooier als een zilveren naaf. En aangezien dat ik geen originaliteits freak ben en de BSA graag een persoonlijke touch geef en er geen prijs mee hoef te winnen , wordt die zwart. 8)  8)

Zie foto's

gup

#181
Hierbij nog een foto van 2 verschillende assen van t voorwiel.
Het gebied van de lagers is het zelfde, de totale lengte en de centreering (inkepingen) van de tapeinden of bouten zijn anders.

Zelfs de draad waarmee de ankerplaat vast zit op de as , kan per bouwjaar verschillen.

Om het allemaal makkelijk te maken  >:(

(Links is de korte as)

gup

#182
Hierbij nog wat foto's tussen de verschillen van een vroeg A50/65 wiel en een later type. De eerste types hadden een velg van 18" erin, zowel voor als achter.
Deze hadden ook een 8" volle naaf met alleen rechte spaken. De latere naaf op de foto is die met een flens aan de remankerplaat zijde. Deze is ook 8" volle naaf. Maar dan met 1 zijde haakse spaken, 20 stuks. Andere zijde 20 rechte spaken. De velgen veranderen van 18" naar 19" wm2.
Er bestaan ook 7" volle naven met bijbehorende twin leading shoe maar zijn niet toegepast op de A65 modellen. Bij mijn weten alleen op de 1 cilinder modellen.
De 8" twin leading shoe werd vanaf 1968 toegepast op de A65 modellen, en bij Triumph natuurlijk.

gup

#183
Ik kom nog even terug op de verschillende assen van het voorwiel die gebruikt zijn. Hier maatvoering van de 3 assen die gebruikt zijn in de A65 modellen, gevonden in de triumph sectie, die gebruikte dezelfde. Makkelijk zodat je t goede onderdeelnr kunt vinden, want t staat er natuurlijk niet op.