Auteur Topic: Gup’s A65 Lightning 1970  (gelezen 1214 keer)

TinusWDB40

• Junior
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Gup’s A65 Lightning 1970
« Reactie #30 Gepost op: 19 september 2021, 21:23:36 »
Hij is mooi.

Thunderbolt

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
  • BSA Thunderbolt 1972
    • Bekijk profiel
    • BLueStack
« Reactie #31 Gepost op: 20 september 2021, 10:58:07 »
Wat een plaatje!  8)

gup

• Volwaardig lid
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 20 september 2021, 21:01:31 »
Er liggen al een week nieuwe schokbrekers voor de A 65 op de werkbank, mijn hoofd zit momenteel ergens anders. Normaal gesproken hadden ze al gemonteerd geweest, hahaha.

gup

• Volwaardig lid
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 24 september 2021, 19:55:44 »
Met welk gereedschap draaien jullie de chromen moeren van de vorkpoten los/ vast ?
Omdat ik werkzaam ben in de installatie techniek, pak ik mijn (mengkraan) tang met gladde bekken, is super verstelbaar en werkt perfect.
Zonder beschadiging los of vast te draaien.

Thunderbolt

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
  • BSA Thunderbolt 1972
    • Bekijk profiel
    • BLueStack
« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2021, 10:37:43 »
Handig. Ik heb bij mijn fietsgereedschap een sleutel met een grote bek, is eigenlijk voor de crankmoeren van fietsen. Past ook goed op de moeren van de vorkpoten.

gup

• Volwaardig lid
  • Tinus voorop
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 8 oktober 2021, 22:03:52 »
Omdat ik het al een tijdje zat was met handen uitsteken om richting aan te geven, de mensen dachten dat ik altijd maar naar hen zwaaide, zwaaide terug daar niet van. O zo vriendelijk natuurlijk. Maar ging toch maar op de moderne toer. Een aluminium stuurschakelaar ri aanw, groot licht, toeter besteld bij mister alie. Gelijk ook een regelbare ledregelaar erbij voor de led knippers goed te laten functioneren. Eerst es een proefopstelling gemaakt ofdat het zou werken, ben immers onbekend met leds. Het werkte perfect, alleen de ledregelaar moet je andersom aansluiten ivm + massa op frame. Dus aan bat zijde v regelaar sluit je de min ( voeding) aan. Anders werkt hij niet. Had ook eerst ledknippers van alie, maar dat is geen goede keuze. Ze zijn goedkoop maar overdag met de zon op de lens zag je ze bijna niet knipperen. En het feit dat de m10 aansluiting in het rubber zit wat je niet te vast kan draaien anders gaan ze kapot. Andere ledknippers gezocht en gevonden, gehaal van verchroomd staal met lange m10 aansluiting. Hiermee kon ik de koplamp gelijk goed vastzetten. De moeren in het huis moet je opboren naar 10mm. Was voor mij niet erg, had er al 5/16 bouten in zitten omdat de moeren in het huis al kapot waren.
Deze bulletlights zijn wel voorzien van e-keur en deze oranje leds zie je overdag met zon erop als de beste. Daarbij gingen de alie’s de prullenbak in. De ledregelaar heb ik met dubbelzijdig plakband achterin de koplamp geplakt. Moest nog wat wijzigingen in de bedrading van wege de functies op de nieuwe stuurschakelaar, en kon de oude schakelaar van het stuur af. Gelukkig had ik in mijn kabelboom nog 2 loze aders liggen zodat ik zonder extra kabels te trekken naar de achter knippers kon komen.
Met het potmetertje op de ledregelaar kun je de snelheid van het knipperen bepalen. Ik moet zeggen ik rijd er nu alweer bijna een jaar mee en functioneert nog steeds goed. Zeker op rotondes is het makkelijk en heb je je handen aan het stuur. Nu passen deze ledknippers ook wel in de stijl van de caferacer, anders had ik wel voor andere gekozen. Er zijn vele soorten. Mij bevalt het wel.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2021, 22:06:43 door gup »