Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Sinds kort heb ik een B40 WD en ben benieuwd naar ervaringen van mede B40 bezitters.Aangezien ik geen ervaring heb met Engelse motorfietsen ben ik benieuwd wat ik e.v.t. kan veranderen of verbeteren.
Ik ben van plan om er tochten via binnenwegen mee te gaan maken en dat graag zonder pech onderweg.

Groeten van Tinus 
Green Laner BSA

Rien

Leuk Tinus. Welkom. Er zijn genoeg mensen met ervaringen met de B40.
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Om mijn B40 WD beter te leren kennen en na enige geestelijke voorbereiding heb ik besloten het maar grondig aan te pakken.Het is een hele ontdekkingsreis aan het worden.
Hopelijk heb ik dan volgend jaar een betrouwbare en goed rijdende BSA.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Dit is in ieder geval niet goed.
Green Laner BSA

gup

#4
Mijn linkse zuiger ook niet helemaal Tinus.

TinusWDB40 Stoffel

Even de olietank verwijderen om goed schoon te maken.Dat was toch meer werk dan dat ik dacht.Er moest toch eerst wat andere onderdelen verwijderd worden.
Zo blijft er niets meer over van Stoffel.
Green Laner BSA

gup

Klopt tinus, als de olietank eruit moet, kan t hele zwikje eraf. Kan bij mij (a65) alleen via de achterkant eruit. Dan moet het spatbord wieberen met alles wat er aan zit.
Tank al schoongemaakt? Kwam er nog aardige drab uit? Moet zeggen dat bij mij in het blok weinig verontrustte dingen tegen ben gekomen wat vuil betreft, slijtage dat wel ;D
Hoe is het met het blokje? Ben je nog veel van plan. Mijn lijst word alleen maar langer geloof ik.
Van stoffel is niet veel meer over, net als die van mij ::)

Succes met je klus ,  gr alex

TinusWDB40 Stoffel

Gisteren bij de B40 specialist Reinder Bielleman geweest voor diverse onderdelen voor Stoffel.
In theorie heb ik nu alle onderdelen om van de B40WD een goed bruikbare motorfiets te maken.Zeker door de andere tandwielverhoudingen van de versnellingsbak.
Nu de praktijk nog.Wordt vervolgd.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Er zijn weer opbouwende werkzaamheden verricht.
Kop gereviseerd met o.a. grotere inlaatklep.
Green Laner BSA

Rien

De reden hiervan is meer power? Ga je dan ook de inlaatpoort en de carb vergroten?
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Inderdaad voor meer power.De inlaatpoort wordt aangepast en de carburateur is nu van 26 naar 28 mm vergroot.
Er komt ook nog een hoge compressiezuiger in en een andere nokkenas.
Dit alles volgens de tuning tips uit het boek van Rupert Ratio.
Ik hoop er dan af en toe een stukje snelweg mee te kunnen rijden zonder dat ik het overige verkeer in de weg rij.
Green Laner BSA

Rien

En kan je drijfstang en krukas dat aan?
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Dat kan hij volgens de geleerden wel aan.Het blok is grotendeels gelijk aan de B44 die ook meer vermogen heeft.
Green Laner BSA

Rien

Succes en houd ons op de hoogte van de 'klappen.'
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Vandaag weer opbouwende werkzaamheden uitgevoerd aan het B40WD motorblok dat uiteindelijk een SS90 gaat worden.
Green Laner BSA