Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

gup

Dat gaat weer de goede kant uit ziet ik.

Succes gr alex

TinusWDB40 Stoffel

Heel veel tijd gestoken in het in orde maken van de olie pomp.
Vanwege de nieuwe snelle nokkenas met hogere nokken moest er ook nog iets uit het carter gefreesd worden omdat ander de nokvolgers vast zouden lopen.
Het kogellager van de hoofdas in de versnellingsbak en de keerring ook vervangen.
Nieuw voorste (groter) ketting tandwiel gemonteerd.
Veer plaat in de versnellingsbak vervangen.Ik hoop dat hij daardoor nauwkeuriger schakelt,wat dat was niet het geval.
De volgende klus is de versnellingsbak met de juiste verhouding voor normaal weggebruik monteren.
Green Laner BSA

gup

Wat was het probleem met je oliepomp? Het is wel leuk als die het doet, is immers de hartslag van je motor.

TinusWDB40 Stoffel

De oliepomp liep heel erg zwaar.De pomp gedemonteerd,gereinigd en weer in elkaar gezet mocht niet baten.
Daarna weer gedemonteerd en gereinigd en dan tandwiel voor tandwiel gangbaar maken door de behuizing voorzichtig te polijsten.Dus iedere keer proberen met olie er in en als het dan niet naar mijn zin was weer demonteren,reinigen en polijsten.Dit heeft heel veel tijd gekost maar hij draait nu weer mooi.Niet te vast gezet in het carter want dan vervormd de behuizing weer en loopt hij weer te zwaar.
Nu maar afwachten wat ik te zien krijg in de olietank als de motor weer loopt.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Weer een nieuwe uitdaging er bij.Nieuwe aangepaste kabelboom maken.
Green Laner BSA

gup

En ? Word het een echte zelf fabrikaat Tinus , ik had aan een 7 aderige soepele kabel voor een aanhanger genoeg. Of heb je nog een orginele kunnen krijgen?

TinusWDB40 Stoffel

Ik heb een 13 aderige trailerkabel besteld die ik uit elkaar ga halen.Dan heb ik genoeg draad in verschillende kleuren.
Ook heb ik een aangepast schema gemaakt vanwege de elektronische ontsteking en power module.
Nu nog op zoek naar tape of iets dergelijks om er een mooie kabelboom van te maken.
Green Laner BSA

Rien

Lekker bezig Tinus. Waarom plus aan massa?
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Hallo Rien,

Ik ben uitgegaan van het originele schema vandaar plus aan massa.Misschien dat ik het toch ga aanpassen naar min aan massa.
Green Laner BSA

Rien

Omdat tegenwoordig zaken als electronische ontsteking en LED bijna allemaal uitgaan van min aan massa, daarom vroeg ik het. 
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Ik heb al een powerbox en elektronische ontsteking,maar die kan je voor plus of min aan massa gebruiken.
Voor de verlichting is min aan massa toch wel handiger dus ik ga het schema maar aanpassen.Ik heb nog de tijd want het blok ligt ook nog uit elkaar.
Green Laner BSA

gup

Dan ook weer een andere led lamp in je koplamp, die zijn wel fase gevoelig toch?

TinusWDB40 Stoffel

Er zit nu een LED koplamp in met plus aan massa.Omdat er een H4 fitting in zit kan ik er dan een normale H4 in zetten.
Green Laner BSA

Thunderbolt

Leuk project. Slim van die trailerkabel, goeie tip  8)

TinusWDB40 Stoffel

Het min aan massa schema.Nu er nog een nette kabelboom van gaan maken.
Green Laner BSA