Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

gup

Ik had aan een 7 aderige kabel genoeg, die had  ik heel gelaten. In de koplamp gelegd langs het contact en langs het bovenframe onder de tank door en onder zadel gestopt. Daarvandaan weer met 2 aderig soepel naar dynamo en bobines enz. De ontsteking etc onder zadel.
Je krijgt t best netjes zo hoor, begrijp dat je alles in wil tapen?

TinusWDB40 Stoffel

Waarschijnlijk heb ik ook aan 7 draden genoeg,maar ik ga wel wat extra massa draden monteren naar de koplamp,achterlicht en motorblok.
Green Laner BSA

Rien

En zet je er ook hier en daar een zekering tussen?
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Er komt zeker een zekering tussen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Er is ook weer gesleuteld.De versnellingsbak gemonteerd met andere tandwielverhoudingen.Nu is het als het goed prettiger rijden met beter bruikbare versnellingen.
Ook nog aan het stoeien geweest met de kickstarter die te zwaar liep als het timing deksel gemonteerd was.Uiteindelijk is er toch een draaibank aan te pas moeten komen om dit op te lossen.
Dit was een oorspronkelijk probleem dat ik dacht op te lossen met het monteren van een nieuwe veer.Dus niet.
Green Laner BSA

gup

Gaat weer de goede kant uit , zie ik. Zie ik een oliekeerring zitten om kickstarteras. Is dat standaard bij b40? Bij A65 loopt die alleen door lagerbus heen , maar zit dan ook boven het olieniveau van de bak. Heb daar ook geen lekkage doorheen.
Leuk , kickstart veer monteren . Heeft me in begin bijna mijn vingers gekost. Maar heb daar nu een handig trukje voor.
Al doende leert men.......

Succes



Thunderbolt

Lekker bezig! Mooi om te zien  8)

TinusWDB40 Stoffel

De keerring om de kickstarter as gaf ook nog de nodige problemen.Bij de 4e keer monteren van het deksel was de keerring blijven steken in de uitsparing van de spie.Dan maar weer het deksel er af halen en de keerring herstellen omdat het veertje verkeerd geschoten was.Toen de keerring gemonteerd na het plaatsen van het deksel.Dit was dan toch een betere methode.
Green Laner BSA

gup

Misschien ook wel een tip, heb dit ook wel eens aan de hand gehad ( ook met mijn oldtimer Citroen) . Deed een stukje dun plastic om de as heen plakken, dat soort waar bv je boterhamworst op ligt. Dan kun je veilig de kap erover heen doen en trek je later het plastic je ervan tussen uit. Dan beschadigd je keerring niet.

TinusWDB40 Stoffel

Weer een stap verder,maar ik ben er nog lang niet.Gelukkig heb ik geen haast.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Vandaag het motorblok weer in het frame geplaatst.Ik heb eerst fiets binnenband om de frame buizen gedaan om de lak te beschermen.
Uiteindelijk viel de klus nog mee.Het begint weer een beetje op een motorfiets te lijken.
Green Laner BSA

Rien

Goed idee van de fietsbanden Tinus. Had ik eerder ook moeten doen. Het valt niet mee om zonder de lak te stoten een blok erin te hangen.
groet Rien

gup

Goed plan, ik deed het met thermaflex cv buis isolatie, geleverd door de baas. ;)

TinusWDB40 Stoffel

De nieuwe kabelboom is gereed.Het was een hele klus om alles netjes naar mijn zin te krijgen.
Het is uiteindelijk na aardig wat tijd prutsen goed gelukt.
Green Laner BSA

gup

Complimenten Tinus, ziet er weer netjes vers uit zo. Kun je weer jaren mee voorruit. Kan een orginele kabelboom niet aan tippen.