Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

#75
Mooi! Komt me bekend voor.Met uitzondering van de provinciale weg no7.Ik ging wel van de Bilderdam via de Herenweg langs de Westeinder terug wat eigenlijk niet mocht.Gevonden in de oude schoenendoos.
Green Laner BSA

Rien

Prov weg 7 is nu de N207 Bergambacht - Hillegom.
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Vanmiddag 80 Km binnendoor weggetjes gereden als testrit voor de Biesbosch rit.Stoffel heeft zich goed gehouden.Het was wel even wennen aan de nieuwe banden.Dat noppen profiel stuurt toch wel wat anders dan een weg profiel.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

#78
Vandaag eindelijk iets veranderd waar ik me al geruime tijd aan ergerde.Het voorspatbord zo goed mogelijk in het midden gemonteerd.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Stoffel is weer even buiten spel.De versnellingsbak had een probleem.Hij schakelde heel zwaar van 4 naar 3.Dus maar weer sleutelen.Het is weer aardig wat werk omdat alles aan de primaire kant ook gedemonteerd moet worden om de versnellingsbak er goed uit te krijgen.
De oorzaak van het probleem heb ik nu wel gevonden.De afmetingen van de nieuwe camplate(replica)zijn niet goed.De camplate loopt vast tegen de veerplaat in de 4e versnelling.Ik ga nu de camplate maar proberen aan te passen zodat hij niet meer vastloopt.De nieuwe camplate is wel van het gemodificeerde model met de aangepaste gleuven voor de schakelvorken,maar helaas blijkt dus de buitenvorm niet goed te zijn.
Green Laner BSA

gup

Dit soort gezeur ben ik ook al meer dan zat. Heb je wat onderdelen en dan moet je er nog wat aan doen om het goed te krijgen. En dan vaak vragen ze er nog mega geld voor ook. Meerdere malen dit soort zaken ook gehad, dan had ik een moment dat ik de BSA wel een beetje zat was.

Phhfff, hoop dat dit je probleem oplost en stoffel weer makkelijk door alle versnelling schiet.

gup

Hoe is t Tinus, Schakel je alweer?

TinusWDB40 Stoffel

Hij schakelt weer beter.Nog niet perfect maar goed genoeg.Al het gesleutel heeft wel nog een positief punt opgeleverd.Hij is nu olie dicht.
Ik heb de vorm van de "imitatie" camplate met de slijpsteen aangepast zodat hij niet meer vastloopt in zijn 4e versnelling.Op de foto is te zien waar hij op vast liep.
Green Laner BSA

gup

Een bsa is echt wel goed oliedicht te krijgen, toen ik m in 1987 voor t eerst had leek t wel een druipkaars. Zorgen dat de carterdelen goed vlak zijn en goede vloeibare pakking erbij dan kom je een heel eind. Bij mijn A10 zit achter dekoppeling een vilten pakking om de hoofdas bij t kettingtandwiel. Heb daar ook een passende oliekeerring voor weten te vinden, ipv de org vilten ring. Alweer een lekkie kunnen overwinnen.
De tijd zal t misschien leren ofdat hij soepeler word met schakelen, je hebt tenminste al wat overwonnen.

TinusWDB40 Stoffel

Stoffel is nu echt in vorm.De ontsteking afgesteld met de stroboscoop.Vanavond toch de 122 km/u aangetikt.Het is dus echt een SS90 geworden.
En iedere keer als ik in de schuur kom ben ik blij dat hij nu olie dicht is.Wel even wennen geen stuk karton onder de motor.
Green Laner BSA

gup

Hij is zeker in vorm lees ik. Als ik 120 rijd (reed) ben ik het na een paar minuten zat , anders tril ik eraf.

Mooi man 8)

TinusWDB40 Stoffel

Die 120 km/u heb ik ook maar even gereden en ben toen maar vlug de snelweg af gegaan.Met 60 km/u binnendoor is toch prettiger rijden.Ook met veel minder trillingen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

De trillingen hebben hun werk gedaan.Geen massa verbinding meer van het achterlicht/remlicht.Mijn massadraad in het achterlicht was waarschijnlijk te dik en is samen met het lipje van de reflector afgebroken.Nu een dunnere draad spiraal gedraaid en weer aan de reflector gesoldeerd en het functioneert weer.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Weer wat aangepast aan Stoffel.De voorrem schoenen zijn vervangen en de remtrommel is uitgedraaid.De speling van het remhendel opgeheven.De remkabel geleider die op het spatbord zit voorzien van nieuw rubber.Helaas kan ik nog geen proefrit maken om te zien of de rem nu meer doet dan alleen iets vertragen omdat het zadel nog in behandeling is.Het wordt voorzien van nieuwe(hoger) schuimrubber en nieuwe bekleding.Ik hoop dat het gereed is voor de BSA OC archief dag.
Green Laner BSA

gup

Hopelijk duikt hij nu lekker in de voorvork bij het remmen, ze zijn makkelijk, zeker als je ze nodig hebt om te stoppen. ;D  ;D