Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Nu ook met min aan massa en met LED verlichting.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Moest het deksel nogmaals er af halen omdat de hevel van de koppeling in een verkeerde stand was gemonteerd.
Inmiddels is het probleem opgelost.Omdat het deksel er toch weer af moest heb ik gelijk de kabel van de elektronische ontsteking op de juiste lengte gemaakt.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Een extern oliefilter gemonteerd.Het originele WD filter heb ik ook,maar dat was niet goed te monteren.
Ik heb de eerste meters nu gereden met Stoffel,maar de koppeling is niet goed.Hij slipt door bij het kickstarten.
De nieuwe koppelingsplaten zijn reeds besteld.
Green Laner BSA

gup

Weer een goede verbetering zo'n filter. Bij de originele past er nog een zuigerveer doorheen. Gaat er vanuit dat ie in de retourleiding zit. Ik had een mooi verstop plekje achter de bok en tussen het wiel. Heb ze bij B31 ook wel eens daar zien zitten. Neem aan dat er nog slangklemmen omheen komen?

TinusWDB40 Stoffel

Ik zie dat er op de foto de retour leiding vanaf het filter ook nog niet op de olietank zit.Ik weet niet of er slangenklemmen op komen,want ze zitten er enorm strak op.
Het kostte me bijna een half uur om de leidingen er op te krijgen.Warm maken en prutsen tot ze er ver genoeg op zaten.
Green Laner BSA

B40 Goldstar

Goed bezig Tinus, hopelijk ben je binnenkort ver genoeg om mee te rijden aan een rit. Er verschijnen steeds meer B40's bij ritten, wellicht tijd om een B40 rit te gaan organiseren (waar andere BSa's ook welkom zijn ;) )
groet
Hans

TinusWDB40 Stoffel

#51
Stoffel werkt niet mee aan zijn herstel.
Ondanks het vervangen van de koppelingsplaten en de veren bleef hij tijdens kickstarten doorslippen.Eerst bleek de samenstelling van de koppelings onderdelen niet te kloppen.De clutch spring cups bleken de verkeerde lengte te hebben.Nader onderzoek wees ook nog uit dat de clutch spider te veel speling had en dat 1 van de studs op de centre back plate scheef is.
De vervangende onderdelen zijn onderweg van Reinder Bielleman.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Nog steeds aan het stoeien met de koppeling,maar hou er de moed maar in.
Gisteren zelfs te lang door gesleuteld omdat ik vergeten was om de BSA klok in de schuur vooruit te zetten.
Green Laner BSA

gup

Is het na het vervangen van de onderdelen nog niet verbeterd? Ik draai de moeren zover dat de boutkopjes er net een paar mm uit de moeren steken . Knijp dan de koppeling in en trap op de kickstarter om te kijken of de drukplaat niet slingert. Als hij gelijkmatig rond draait, zo niet veer wat strakker of zachter om de slingering eruit te halen.
Zo moeten werken zo? Voldoende speling op je kabel houden en kijken of de drukstift soepel terug komt deze smeer ik ook in met vet/olie voordat m door de as steek, overbrenging mechanisme soepel?

Succes

Ik worstel en kom boven zeggen ze hier :D

TinusWDB40 Stoffel

De koppeling lijkt nu goed te werken met de B50 koppeling veren.Het eerste testritje rond het dorp is gisteren gemaakt,maar daar is het ook bij gebleven.
Met de kou en sneeuwverwachting stel ik het rijden nog maar even uit.
Green Laner BSA

gup

En Tinus lukt het? Stoffel klinkt lekker.

TinusWDB40 Stoffel

Vandaag een rondje gereden met Stoffel,maar hij is nog niet wat het zijn moet.Hij start slecht en bij hogere toerentallen (en warm gereden) slaat hij over.
Ik ga nu proberen of een andere bobine uitkomst brengt want die wordt aardig warm.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

#57
Nog maar meer geïnvesteerd in Stoffel.Ben benieuwd wat de nieuwe carburateur gaat opleveren.Een andere bobine was ook niet de oplossing.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Stand van zaken met Stoffel is nu met een gedemonteerde versnellingsbak (en daardoor ook weer een verwijderde koppeling)Bij een korte proefrit bleef de 4e versnelling "vastzitten" en was met veel kracht er weer uit te krijgen.En daarbij de kickstarter die niet goed terugkwam.Dus uit elkaar maar weer.Het versnellingsbak probleem is hoogst waarschijnlijk opgelost.Er zat op de hoofdas een afstandsring op een verkeerde plek gemonteerd.Gelukkig niet door mij op deze plaats gemonteerd maar zo aangeschaft.Nu de boel weer monteren en eens zien of het echt opgelost is.Ik heb ook nog iets gevonden wat de oorzaak van de zwaar lopende kickstarter zou kunnen zijn.Daar heb ik de Dremel voor gebruikt om wat meer ruimte te maken voor de veer en hoop dat dit de oplossing is.Zo leer je wel je motor kennen.
Green Laner BSA

gup

Jammer hè, dat getob van vorige eigenaren. Ken t , ook meegemaakt, met de A65 en de A10. Als het allemaal maar weer terug te brengen is naar originele staat , komt t wel goed. Onherstelbare schade ook meegemaakt en dan moet je er mee door. En kun je soms niet anders.
Maar ach, zo leer je de motor wel kennen. Straks heb je t werkplaatsboek niet meer nodig en doe je t met je ogen dicht. Maar of je daar blij mee moet zijn.
In iedergeval als alles weer rijd en goed functioneert ben je alles weer vergeten ( nou ja?)

Je bent op weg om een aardige sleutelaar te worden zo 8)