Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

B40 ervaringen.

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 12 juli 2021, 12:39:42

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Ik zie het sleutelen ook als een deel van de hobby.Hoewel ik nu zo onderhand wel eens lekker BSA wil gaan rijden.
Green Laner BSA

Thunderbolt

Citaat van: TinusWDB40 op 22 mei 2022, 13:23:58
Ik zie het sleutelen ook als een deel van de hobby.Hoewel ik nu zo onderhand wel eens lekker BSA wil gaan rijden.

Herkenbaar, heb ik nu ook. Eigenlijk moet je gewoon meerder BSA's hebben, aangenomen dat er altijd wel eentje rijdt.

gup

Gelukkig heb ik de enfield anders had ik aardig zenuwachtig geweest met t mooie weer. Voorlopig ligt t bij mij een beetje stil met de revisie. Ben alleen nog maar bezig geweest met klussen in en om t huis.
Ach, moet ook gebeuren.
Toch mis ik t rijden op mijn BSA, de enfield rijdt fantastisch maar de BSA leuker!

TinusWDB40 Stoffel

Stoffel is weer "on the road".Nog niet helemaal in orde,maar de versnellingsbak werkt nu wel beter.Nu nog het overslaan bij meer dan 80 km/u zien op te lossen.
Green Laner BSA

gup

Ga er vanuit dat je een ontsteking probleem hebt. Omdat je het over overslaan heeft. Je had toch electronische ontsteking gemonteerd? Als die het boven de 80 km heeft , heeft die t ook in zijn 2 met flinke toeren?
Vergeet die bv een slag of geeft die vreemde klappen?

TinusWDB40 Stoffel

Het heeft zo lijkt het met het toerental te maken.Hij doet het ook in zijn derde versnelling.Ik ga nog wat experimenteren met het ontstekingstijdstip.Eens kijken wat dat oplevert.
Wel wordt de bobine goed warm en ik weet niet of dit normaal is.
Het stadslicht LED lampje heeft het ook begeven door de trillingen zo te zien.Er is een soldeer verbinding onderbroken.Dat ga ik weer opnieuw solderen en het printje vastzetten met twee compo.
Green Laner BSA

gup

#66
Klinkt bekend in de oren, lees mijn anekdote maar in de stamtafelsectie. Heeft mij ooit een dag sleutelen op geleverd terwijl het aan een stekkertje lag op de bobine.
Toen heb ik geleerd: bij het simpelste beginnen.
Had t zelfde probleem met ontsteking op bepaald toerental, oplossing was simpel. Hoeft bij jou niet te zijn, je kan het maar nagekeken hebben. Trilling kan n hoop, en trillen kan n BSA als geen ander.

Zie 2e anekdote

gup

Lukt t Tinus?
Om op je bobinevraag terug te komen, een bobine word wel warm. Maar heet is niet goed.
Het verschil hier tussen is het woord auw!  als je hem beetpakt ;D

Bij mij zitten ze achter de cilinder en worden door de rijwind van de cilinder toch sowieso opgewarmd.

TinusWDB40 Stoffel

Stoffel voorzien van nieuw schoeisel.Het bandenvet van Rien kwam nu goed van pas.Hij lijkt nu meer op een Green Laner met deze banden.   Nu ook de LED koplamp solderingen hersteld en vastgezet met 2 compo. Toen bleek de massa in het achterlicht niet goed te zijn en daar dus maar een solide draadaansluiting voor gemaakt.Zo blijf je lekker bezig.
Green Laner BSA

Rien

Klaar voor de Biesboschrit!
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

Dat is wel het streven Rien.Ik ben benieuwd hoe dat gaat zo'n BSA club rit.Eens kijken of ik het bij kan houden.
Green Laner BSA

Rien

Volgens mij past John de snelheid aan aan de aspiranten op eencilinders Tinus. Wat mij betreft mag het wel wat harder gaan...
groet Rien

TinusWDB40 Stoffel

We zullen het gaan beleven.Stoffel lijkt er gereed voor te zijn.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Ik kan mijn oefenvergunning niet meer vinden Rien.Hiermee mocht ik van Leimuiden naar Bilderdam en terug rijden.
Green Laner BSA

Rien

Je zou deze kunnen proberen Tinus. O, wacht even; de gemeente Leimuiden bestaat niet meer...
groet Rien