Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Elektronische ontsteking

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 28 juli 2021, 22:31:58

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Geslaagde proef rit na het monteren van een elektronische ontsteking.Het afstellen gaf de nodige problemen omdat het merkteken voor de voorontsteking niet op de juiste plaats staat.
Na het bepalen van het BDP en een gradenschijf toch weten af te stellen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Green Laner BSA

gup

Dit is al een hele vooruitgang, electronisch ontsteking.  Zeker omdat je op zoek was naar betrouwbaarheid, dit is al een stap in de goede richting Tinus.
Ik ben er al meer als 25 jaar blij mee. (A65 dan).
Ben geen goede b40 kenner, maar kon je niks met die pen die je in je vliegwiel kunt steken aan de voorkant van je Carter. Om onstekingstijdstip te bepalen?

Gr alex

TinusWDB40 Stoffel

Bij mijn B40 WD is dat niet mogelijk.Die mogelijkheid heeft hij niet.Voorlopig rij ik nu wel met meer vertrouwen rond.
Nu nog kleppen stellen en dan zou hij nog iets beter kunnen gaan lopen.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

Omdat mijn B40WD nu een motorblok heeft volgens de SS90 specificaties ben ik op zoek naar informatie over het ontstekingstijdstip.
Normaal is het 33 graden voor het bovenste dode punt bij maximale vervroeging.Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Is er iemand die hier informatie over heeft?
Green Laner BSA

gup

Of misschien op het bsa forum uk. Al veel info vandaan gehaald. Is alleen op zijn Engels, maar dat zou voor ons geen probleem moeten wezen.

Hopelijk iemand van hier.

B40 Goldstar

ja het afstellen van electronische ontsteking was wel wat met mijn B40, dat liep anders dan beschreven in de handleiding. Uiteindelijk is deze perfect afgesteld via vakkundig gevoel door mijn broer.
groet
Hans

gup

Zo zie je weer:" van je familie moet je het hebben"

Altijd handig.

TinusWDB40 Stoffel

B40 Goldstar.  Welke ontsteking is dat en wat klopte er niet in de handleiding?
Green Laner BSA

B40 Goldstar

Ik heb die bij Reinder vandaan, die heb jijndenk ik ook

TinusWDB40 Stoffel

Die van mij komt niet bij Reinder vandaan ,maar is waarschijnlijk wel dezelfde.Ik heb hem nog niet naar mijn tevredenheid kunnen afstellen.Er zit nogal een verschil tussen de aanbevolen afstelling en een afstelling met de stroboscoop.
Green Laner BSA