Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Lucas rotor

Gestart door TinusWDB40 Stoffel, 26 augustus 2021, 15:59:19

Vorige topic - Volgende topic

TinusWDB40 Stoffel

Ik had er al iets overgelezen,maar nu ben ik de klos.De kern van de rotor is losgekomen.Vandaar ook het lastige afstellen van de elektronische ontsteking.
Nu op zoek naar een vervanger.
Green Laner BSA

gup

Is mij ook overkomen, lang geleden. A 65 ,Vervanger draait al wat jaartjes weer mee. Toch niet de altenator beschadigd?
Bij monteren van de nieuwe let op de speling die tussen beide hoort te zitten. Kun je met voelermaatjes meten, de maat staat wel in het werkplaatsboek.
Omdat je niet met stroboscoop kon stellen, is die vroeger ook al eens losgekomen denk ik, en hebben ze bij het her monteren niet op de timing strepen gelet, als je de zeskant er weer in terug zet.
Moet wel lukken om een andere te vinden, misschien iemand van hier met b40?

Succes alex

TinusWDB40 Stoffel

De rotor was ook niet goed vastgezet.De moer was netjes geborgd,maar was niet ver genoeg vastgedraaid.Het timing pinnetje had al een streep getrokken in de rotor.


Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

De rotor wordt gerepareerd volgens de Rupert Ratio methode.Meteen de koppeling maar aangepakt want die slipte wel eens door bij het kickstarten.
Ik ga de veren en de "dropjes" vervangen.De platen zijn nog goed.
Green Laner BSA

TinusWDB40 Stoffel

#4
De rotor is nu vervangen door een hersteld exemplaar.Zo te zien werkt de dynamo nog goed.
Green Laner BSA