Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Overlopende carburateur vlotterkamer

Gestart door wilcolengkeek, 16 september 2021, 09:33:32

Vorige topic - Volgende topic

wilcolengkeek

Zal vast geen onbekend verschijnsel zijn: de vlotternaald van mijn Amal-carb sluit niet goed af. De vlotter zelf is een koperen drijver die verstelbaar is. Verstellen daarvan levert geen oplossing op: bij openen benzinekraan (zonder draaiende motor) loopt de vlotterkamer langzaam vol en over.
Weet iemand raad?

Dank en groet,

Wilco Lengkeek
BSA Sloper S28 OHC

John

Wilco, lijkt mij dat de naald niet meer afsluit, moet te demonteren zijn en dan eens kijken naar eventuele beschadigingen. En kijk ook of de vlotter de naald niet schuin drukt.
Weet niet welke naald er bij jou in zit, anders heb ik nog nieuwe naalden liggen.

wilcolengkeek

Dank voor de aanwijzingen  :). Ik ga er achteraan.

Groet,

Wilco

wilcolengkeek

Murphy's law... Vlotternaald als eerste bekeken en toen goed bevonden, waarna ik terecht ben gekomen bij de kapotte benzinekraan, zoals hiervoor beschreven. Na montage ervan bleef het lekken en op basis van de tips hiervoor toch maar de vlotternaald opnieuw gedemonteerd en wat bleek: daar zat nu wel een stukje metaal omheen. Schoongemaakt, rest tot aan carb ook meteen nagekeken (zaten wat kristal-achtige verontreinigingen in), schoongeblazen en voila, opgelost :-)
Dank voor de tips; heeft me indirect toch geholpen.

Groet,

Wilco