Nieuws:

Nieuwe foto's voor bij het logo kunnen worden aangeboden onder Forum -> Fototopic voor het logo.

Hoofdmenu

Kenteken

Gestart door mpvw, 19 oktober 2021, 10:32:32

Vorige topic - Volgende topic

mpvw

Ik heb een M20 zonder kenteken. Framenummer onbekend. (vorige eigenaar heeft hem 20 jaar gehad en reed met een geleende plaat).

Ik zou graag een kenteken willen, heb inmiddels een voorframedeel met nummer ZB 31 S 18934. Dit blijkt een B31 plunjer 1952 te zijn. Volgens de RDW moet de motor gelabeld worden alvorens je een kenteken krijgt. Ik moet met de motor "rollend" en met motorblok langskomen.  Dan is er de kans dat ze de motor in beslag nemen. Hoewel het nummer geen reactie oproept als de RDW dit invoert in haar alwetende(?) systemen.

Ik moet zoveel  mogelijk gegevens meenemen, aankoopbewijs (framedeel op een markt ooit gekocht), land waar de motor ooit is ingevoerd. Beide heb ik niet. 
Heeft iemand een idee hoe ik het verkrijgen van een kenteken moet aanpakken?   

grtz Maarten

gup

Heb wel eens begrepen dat er in Engeland een BSA register bestaat, dat ze kunnen zien waarheen jou BSA vertrokken is vanuit de fabriek. Of dat dit via de BSA OWN Club GB gaat weet ik niet.
Begreep dat je voor dit onderzoek wel moest betalen, weet het fijne er niet van. Misschien is de herkomst te bepalen, heb je wel tenminste een officieel dokument.

Succes,

( van mijn a10 ben ik het invoerbewijs vanuit toendertijd  JoegoslaviĆ« kwijt, mijn ellende moet nog komen)

Ik ook succes

mpvw

Dat bsa register in Engeland bestaat. Ik heb via de BSA club Engeland een document gekregen waarin vermeld staat dat het framedeel is uitgevoerd naar Ceylon....

Ja, jij ook succes met en bij de meedenkende RDW.

gup

Mooi, ik hoop dat je hiermee een stapje dichterbij bent gekomen op weg naar een kenteken. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen, ik ben benieuwd.
Ik stel het nog wel uit, is nog lang niet in rijdbare staat ..........

Gr alex

Motolab

Citaat van: mpvw op 19 oktober 2021, 10:32:32
Ik heb een M20 zonder kenteken. Framenummer onbekend. (vorige eigenaar heeft hem 20 jaar gehad en reed met een geleende plaat).

Ik zou graag een kenteken willen, heb inmiddels een voorframedeel met nummer ZB 31 S 18934. Dit blijkt een B31 plunjer 1952 te zijn. Volgens de RDW moet de motor gelabeld worden alvorens je een kenteken krijgt. Ik moet met de motor "rollend" en met motorblok langskomen.  Dan is er de kans dat ze de motor in beslag nemen. Hoewel het nummer geen reactie oproept als de RDW dit invoert in haar alwetende(?) systemen.

Ik moet zoveel  mogelijk gegevens meenemen, aankoopbewijs (framedeel op een markt ooit gekocht), land waar de motor ooit is ingevoerd. Beide heb ik niet. 
Heeft iemand een idee hoe ik het verkrijgen van een kenteken moet aanpakken?   

grtz Maarten

ik doe zoiets regelmatig.... beste methode is een voertuigonderzoek aanvragen, dat kan ook met alleen frame... dan checken ze of hij voorzien is van origineel  ingeslagen nummer of er een kenteken is uitgegeven in nl, of die nog rond rijd en of hij gestolen is of niet, ja ook uit databases andere landen......      indien er een ander rondrijd met met jou framenummer maar jij hebt de originele inslag, dan krijgt die ander xx dagen de tijd z'n fiets te laten schouwen... is dat een overgeslagen nummer? dan mag hij/zij de papieren inleveren, hoe dan ook vervalt dat kenteken en kentekenplaat nummer dan (helaas).....   na groen licht, kun je eea opbouwen... en als gereed ter keuring aanbieden........    belangrijk is dat een ander blok (op code) , niet meer dan (ik dacht 20%) vermogen heeft... want dan moet hij naar de special keuring en dat wordt niks met een oldtimer..   (dus  een M20 blok in een B31/33 frame gaat prima, maar een DBD34 GS blok in een M20 frame, kan gedoe opleveren 
bij voertuigonderzoek en keuring MOET er een aankoopbon bij... dat mag ook een verklaring van de buurman zijn he! als hij dat frame al 30 jaar in de schuur heeft liggen en jij koopt dat is het legitieme handel...  risico voor de "buurman"is dat als hij gestolen blijkt ooit, hij het gedoe krijgt...

ga dus nooit met een "andere"plaat rijden ook niet met her inslag in je frame (zeker niet als dat kenteken niet van jezelf is/je dat op mp gekocht hebt..)de eerste die opduikt met het echte frame met originele inslag (en dat kunnen ze zien, echt) gaat bij jou voor issues zorgen...     in de jaren 70 deed men dat, maar die tijd is geweest..

suc6!
Harold / Motolab.nl
BSA: M35-11 (sloper) '35, WM20 '40, Goldstar DBD